Köpcentrumet storsatsar på Youtube för familjen. "Vi har investerat ett sexsiffrigt belopp för att kunna erbjuda våra kunder upplevelser".
Under drygt 40 års tid har man sålt ekologiska dagligvaror och uppmuntrat till ett mer hälsosamt liv. Nu har kedjan öppnat sin 50:e butik och fler år på gång.
En studie visar en övertro på ny teknik och lyfter fram vad kunden efterfrågar: bättre service. De mest tilltalande butikerna förenklar och effektiviserar.
Sportkedjan Decathlon har öppnat ett nytt butikskoncept. Här skapar man nya upplevelser med hjälp av friskvård, sportutövande och ny teknik.
Ikea fortsätter etablera sig centralt i större städer. Varuhusen disponeras enligt ett nytt cityformat.
Den brittiska kedjan ska minska användandet av plast och minska avfallet. Den traditionella grönsakshandlaren spelar en viktig roll i satsningen.
Företaget är känt för sitt framgångsrika koncept för coworking. I det senaste formatet gör man plats även för retail och ett café.
Självklar mötesplats och motor för Söderort. Stockholms stad har träffat ett avtal med Atrium Ljungberg för utvecklingen av Slakthusområdet.
Snabbfotade retailers med ett tydligt DNA och unikt erbjudande är framtidens vinnare. En färsk studie kartlägger trenderna som driver tillväxt.
Husqvarna Group lanserar lösningar för att öka servicenivån vid ett köpbeslut samt förbättra produktförståelsen och användarnyttan för sina kunder.