This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Jysk öppnar fysisk online-butik

Jysk öppnar fysisk online-butik

Nu förbereder Jysk Sverige för öppnandet av sin första XL-butik med plats för varor som tidigare bara funnits online.

Molting – framtiden för fysisk handel

Molting – framtiden för fysisk handel

Det har dykt upp ett nytt buzzword på detaljhandelshimlen. "Molting" är vägen in i framtiden, men processen måste ske stegvis och följa en utstakad riktning.

Så utvecklar H&M kundupplevelsen

Så utvecklar H&M kundupplevelsen

Under de senaste åren har det hänt mycket hos H&M. Nya koncept har lanserats och tester pågår för fullt. Ambitionen: Att utveckla kundupplevelsen.   

City Gross personaliserar lojalitetsprogram

City Gross personaliserar lojalitetsprogram

City Gross har lanserat ett nytt lojalitetsprogram för sina kunder, Prio. Via analys av data personaliseras erbjudanden och kommunikation.

Walmart boostar e-handeln med fulfillment

Walmart boostar e-handeln med fulfillment

Det anses vara leveransalternativen som fått riktig fart på Walmarts e-handel. Nu utökar man sin satsning på leverans direkt från butik.

Här är Lush nya nakenbutik

Här är Lush nya nakenbutik

Nu har Lush öppnat sin första "nakenbutik" i England. Här säljs produkterna helt utan förpackningar – och ny digital teknik gör det möjligt. 

”En direkt till konsument-revolution pågår”

”En direkt till konsument-revolution pågår”

Retailstartups hittar just nu nya vägar för att skapa en djupare och mer personlig relation till kunderna. I den DTC-revolution som pågår gäller andra spelregler.

Årets buzzword på Retail’s Big Show

Årets buzzword på Retail’s Big Show

Artificiell intelligens och robotar i alla ära. Men detta var kanske det mest tongivande bland buzzwords under årets upplaga av NRF Retail's Big Show.

Lärande nätverk i L’Oréals work hub

Lärande nätverk i L’Oréals work hub

The Hub har en flexibel design där det inte finns några fasta arbetsplatser. Detta är en plats för lärande och avslappnat nätverkande.

Kunden vill ha en bekvämare köpupplevelse

Kunden vill ha en bekvämare köpupplevelse

Enligt en ny undersökning efterfrågar konsumenter en mer bekväm köpupplevelse. Den ska innehålla mindre mänsklig kontakt och mer teknik och innovation.