Nu förbereder Jysk Sverige för öppnandet av sin första XL-butik med plats för varor som tidigare bara funnits online.
Det har dykt upp ett nytt buzzword på detaljhandelshimlen. "Molting" är vägen in i framtiden, men processen måste ske stegvis och följa en utstakad riktning.
Under de senaste åren har det hänt mycket hos H&M. Nya koncept har lanserats och tester pågår för fullt. Ambitionen: Att utveckla kundupplevelsen.
City Gross har lanserat ett nytt lojalitetsprogram för sina kunder, Prio. Via analys av data personaliseras erbjudanden och kommunikation.
Det anses vara leveransalternativen som fått riktig fart på Walmarts e-handel. Nu utökar man sin satsning på leverans direkt från butik.
Nu har Lush öppnat sin första "nakenbutik" i England. Här säljs produkterna helt utan förpackningar – och ny digital teknik gör det möjligt.
Retailstartups hittar just nu nya vägar för att skapa en djupare och mer personlig relation till kunderna. I den DTC-revolution som pågår gäller andra spelregler.
Artificiell intelligens och robotar i alla ära. Men detta var kanske det mest tongivande bland buzzwords under årets upplaga av NRF Retail's Big Show.
The Hub har en flexibel design där det inte finns några fasta arbetsplatser. Detta är en plats för lärande och avslappnat nätverkande.
Enligt en ny undersökning efterfrågar konsumenter en mer bekväm köpupplevelse. Den ska innehålla mindre mänsklig kontakt och mer teknik och innovation.