Området ska bli tryggare och mer inbjudande med belysning – framför allt under årets mörkare perioder.
Två av Sveriges största aktörer inom detaljhandeln lanserar nya tjänster. Båda ska hjälpa kunderna att göra hållbara val.
Kicks gör sin största satsning. Det nya flaggskeppet öppnar i ett av stadens mest prestigefyllda lägen.
Konsumenternas beteende går in i en ny fygital fas där förväntningarna höjs. Här är trenderna som speglar detta.
Köpcentrumet Nova i Lund utökar den befintliga handelsytan. Dagligvarukedjan Willys öppnar i de nya lokalerna.
Användningen av AI ökar kraftigt i svenska företag. Framförallt är det ett område man applicerar tekniken i.
I en ny rapport spås second hand växa snabbt de kommande åren.
Zalando skalar upp sina AI-drivna tjänster. ”Vi erbjuder nu kunderna ännu mer lokal inspiration”.
Det H&M-ägda livsstilsvarumärket Arket utökar sin närvaro i Sverige. Här öppnar man sin första butik i Malmö.
Bekvämlighet påverkar köpbesluten i allt högre grad, enligt en ny studie. Handeln tar nu hjälp av generativ AI.