Stadskärnan återtar positionering. ”Det blir en plats för återhämtning och nöje i stadens centrum”.
Julhandeln tidigareläggs – novemberhandeln på nätet överträffade decemberhandeln.
Morgondagens köpcentrum utvecklas hand i hand med detaljhandeln. Det är en plats som allt mer liknar en stadsmiljö.
I en av sina största satsningar ska Sephora uppdatera sitt butiksbestånd. Bakom satsningen finns en övergripande ambition.
Stockholm Arlanda Airport stärker det skandinaviska utbudet med det svenska klädvarumärket.
Ett nytt destinationshotell markerar förändringen som stadsdelen just nu genomgår.
Här öppnar ett museum i köpcentrumet. Retailtainment bidrar till att öka såväl utbud som attraktionsförmåga.
Picadeli expanderar och etablerar en ny restaurang i område präglat av hälsa och innovation.
Ny rapport visar de tyngsta anledningarna till att konsumenterna väljer självutcheckning.
Framtidens detaljhandel finns i Rheinland-Pfalz i Tyskland. Närmare bestämt inne i en tågstation i Koblenz.