Lotta Lundgren i filmsamarbete med Coop

 
Nu vill matprofilen Lotta Lundgren tillsammans med Coop göra det enklare att laga mat som gör vardagen godare och roligare. Man ska skapa en ny typ av matlagningsfilmer. Under 2017 antar Lotta Lundgren utmaningen från Coop att skapa en rörlig kokbok med vardagsmiddagar som inte får kosta mer än 80 kronor för fyra personer. – Jag tar vardagsmaten … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nyheter 2704 Pro 3514 Varumärken 225


Paradiset öppnar ny butik

 
Dagligvarukedjan Paradiset fortsätter att expandera. Nu öppnar man sin tredje butik, och man siktar på 20 nya butiker på bara fem år.  Paradiset öppnade sin första matbutik på Södermalm i juni 2015 och i maj 2016 expanderade företaget till centrala Stockholm. Nu har turen kommit till Sickla som från januari får en 1 538 kvadratmeter … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nya butiker 813 Pro 3514 Köpcentrum 417


Premiär för nyskapande 365 by Whole Foods

 
Det är ett dagligvarukoncept skapat speciellt för millennials med bekvämlighet och effektivitet i fokus. Nu har 365 by Whole Foods öppnat sin första butik, och den innehåller en hel del nytänkande och spännande idéer. Den första butiken med konceptet 365 by Whole Foods Market har nu öppnat. Premiären skedde i Silver Lake, och dörrarna öppnades efter … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nya butiker 813 Internationellt 947 Pro 3514 Butikskoncept 508


Tesco säljer brittiskt hos El Corte Ingles

 
Den brittiska dagligvarukedjan Tesco flyttar in i Spanien. Åtminstone hos den spanska varuhuskedjan El Corte Ingles. Tesco säljer redan i dag sina produkter till ett 20-tal marknader, bland annat till Indien. Samarbetet med den spanska kedjan kommer främst att handla om brittiska klassiker som teer, kakor och frukostflingor (bland annat granola). Men samarbetet går i … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nyheter 2704 Pro 3514 Internationellt 947 Produktutveckling 231


Tyst timme i butiken för känsliga kunder

 
Den moderna butiken är fylld av upplevelser och intryck som syftar till att inspirera kunderna till köp. Men samma intryck kan förvandla besöket till rena rama skräckupplevelsen för människor med autism eller psykiska hälsoproblem. Detta vill en livsmedelskedja nu ändra på och inför en lugn timme för att hjälpa dessa kunder.
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 947 Pro 3514 Nyheter 2704 Kundupplevelser 101


Champagnebar hos Ica

 
I morgon, fredag, öppnar Ica i Saltsjöbaden en exklusiv champagnebar mitt i butiken. Det berättar butiken själv i sociala medier. Så här lyder programförklaringen på butikens Facebooksida: ”En champagnebar i en matbutik, låter det konstigt? Det tycker inte vi på Ica Saltis! Därför öppnar vi fredag den 29 april KL 12:00 vår alldeles egen champagnebar. Välkomna In!” … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3514 Nyheter 2704 Produktutveckling 231 Kundupplevelser 101


Ica hakar på sushitrenden

 
Sushi Daily inleder samarbete med Ica. Bilden är från en av företagets europeiska butikslösningar. Sushitrenden i europeiska dagligvarubutiker fortsätter. Nu inleder Ica ett samarbete och öppnar avdelningar för sushi i två Maxi-enheter. Under våren kommer två Maxi Ica stormarknader öppna sushikiosker för take away inne i butikerna. Satsningen är ett samarbete med Sushi Daily vilket … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3514 Nyheter 2704 Produktutveckling 231


Eurocash utökar butik i Töcksfors

 
GRÄNSHANDELN: Stänger godisbutik och växer med 1 000 kvadratmeter. Lagom till påsk ska Eurocash matbutik ha blivit 1000 kvadratmeter större. Nu har kedjans egen godisbutik stängts ner och renoveringen har redan startat. – Vi tror mycket på Töcksfors, säger Fredrik Jakobsson. Lagom till påsk ska Eurocash matbutik ha blivit 1000 kvadratmeter större. Nu har kedjans … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Köpcentrum 417 Nyheter 2704 Pro 3514 Handelsplatser 67


Här går hard discount som tåget

 
Lågpriskedjorna Aldi och Lidl ångar på rejält i Storbritannien. Under 2015 och de kommande åren planerar de fler nya butiker än de fyra traditionella matjättarna. Under de kommande åren öppnar de två lågpriskedjorna tillsammans 53 nya butiker. Det är mer än vad de fyra stora traditionella kedjorna Tesco, Sainsbury’s, Morrisons och Asda gör tillsammans. De … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 947 Pro 3514 Nya butiker 813 Trender 344