Kedjan erbjöd en ljudsatt shoppingupplevelse i sitt flaggskepp. Efter att ha beskrivit sitt humör och vad man letade efter strömmade anpassade spellistor i kundernas lurar.
Nu utvecklar Alibaba en "smart locker", med inbyggd ansiktsidentifiering och flera andra nyskapande funktioner.
Tesco och Carrefour har inlett ett strategiskt samarbete. Detta är anledningen.
Pop up-butiker i butiken. Det är varumärkets recept för att skapa variation och nya upplevelser. Efter en tids testande lanserar man nu strategin på bred front i fler butiker.
Man vill tillföra mode och skor i Båstad under semesterveckorna. Med en pop up-butik för konceptet Sneakers Corner ska man skapa ett levande forum för inspiration, produktkännedom och umgänge. Se butiken här.
Det nya köpcentrumet mixar boende med shopping och upplevelser. Man utlovar dessutom ett mixat food & beverage-erbjudande i en spektakulär miljö.
Kedjan lanserar nu en tjänst som ska addera en ny dimension till e-shoppandet. Ett 70-tal inredningsartiklar presenteras virtuellt i 3-D och i en relevant miljö.
Kedjan grundades redan för 40 år sedan. Med ett nytt butikskoncept lyfter man nu upplevelsen och underlättar för kunden. "Det är kombinationen av ny teknik och butiksteamet som skapar den verkliga kraften".
I sommar genomförs extra insatser för att göra Sergels Torg säkrare, tryggare och attraktivare. Daglig tillsyn och en gemensam plattform är några av åtgärderna.
Skönhetsvarumärket har öppnat en tillfällig konceptbutik i Tokyo. Pop up-butiken är fullproppad med ny teknik, bland annat testar man artificiell intelligens och ansiktsidentifiering för att skapa en bättre kundupplevelse.