Kedjan har investerat stort i sin infrastruktur för fulfillment. Målet är att bli den enklaste platsen att shoppa på.
Årets upplaga av Mapic präglas av en detaljhandel i förändring. Nathalie Depetro, Director Mapic, berättar varför den fygitala handeln har satts i fokus.
Det är ett av Londons mest exklusiva områden. Nu ska Mayfair och Belgravia genomgå förändringar för att möta framtidens behov.
Kassalös butik, automation, lokalproducerat, delningsekonomi, supersnabba leveranser. Det här konceptet innehåller några av handelns allra tyngsta trender.
Tre tydliga beståndsdelar lägger grunden för digital utveckling och den nya tidens företagande. Det menar Alibabas grundare och styrelseordförande Jack Ma.
Finlayson lanserar mattan Siperia, mjuk som ull, men tillverkad av recyclade PET-flaskor. De är insamlade på bland annat köpcentrum.
Den fysiska handeln handlar mer och mer om upplevelser. Här är sju modebutiker värda en omväg i London – och dessutom: redaktionens egna bonustips.
Johnnie Walker öppnar en konceptbutik. Butiken kommer erbjuda utvalda produkter, men också en rad unika upplevelser.
Stockmann lanserar under våren 2019 Finlands första B2C-handelsplats som fokuserar på mode, skönhet och design.
Kedjan Lush har öppnat en helt förpackningsfri butik som även innehåller ny teknik för automatisk produktigenkänning i mobilen.