Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#Hard Discount

Lågpriskedjans nya koncept ett testlabb

Lågpriskedjans nya koncept ett testlabb

Dagligvaror med fokus på färskvaror och färdiga rätter. Lågpriskedjan har skapat ett nytt koncept som i praktiken är ett testlabb för kunskap och nya insikter.
Detaljhandel Internationellt Pro Aldi #matbutiker #Hard Discount #dagligvaror 

Se Tescos nya lågpriskedja i bilder

Se Tescos nya lågpriskedja i bilder

Den brittiska dagligvarukedjan Tesco lanserade under onsdagen ett nytt koncept. Med detta lågprisinriktade varumärke har man ambitionen att ta upp kampen med bland annat Aldi och Lidl. Se bilderna från konceptet här.
Internationellt Nya butiker Butikskoncept Jack's Tesco #Hard Discount #Lågpris #dagligvarukedjor 

I dag öppnar Tescos lågpriskedja

I dag öppnar Tescos lågpriskedja

I dag klockan 11 öppnar Tesco ett lågpriskoncept för att möta den hårda konkurrensen från bland annat Aldi och Lidl. Det väntas vara startskottet för ett stort antal etableringar de kommande månaderna. 
Nyheter Butikskoncept Internationellt Jack's Tesco #uk #dagligvaror #matbutiker 

Här storsatsar Lidl på nya butiker

Här storsatsar Lidl på nya butiker

Dagligvarukedjan expanderar i hög takt och Uppsala är en av de städer man har satt upp en snabb etableringstakt i. Så här många butiker siktar man på.
Handelsplatser Nyheter Nya butiker Lidl #boländerna #dagligvaror #Lågpris 

Lidl storsatsar i London

Lidl storsatsar i London

Kedjan storsatsar i regionen med nya butiker och den hittills största distributionscentralen. Lågpris som fenomen går kraftigt framåt, två av tre konsumenter väljer hard discount.
Pro Nyheter Nya butiker Lidl Aldi #Lågpris #lågpriskedjor #Hard Discount 

Lidl bygger kontor och ny butik i Barkarbystaden

Lidl bygger kontor och ny butik i Barkarbystaden

Lidl Sveriges nya huvudkontor ska byggas i Barkarbystaden och stå klart hösten 2019. I anslutning till kontoret bygger kedjan också en helt ny butik. "Barkarbystaden är ett intressant område".
Handelsplatser Nyheter Nya butiker Lidl #livsmedel #barkarby #dagligvaror 

Malin ny inköpsdirektör på Lidl

Malin ny inköpsdirektör på Lidl

Lidl Sverige har rekryterat Malin Laurén som ny inköpsdirektör. Malin tillträdde tjänsten den 1 oktober, hon ingår numera även i ledningsgruppen.
Karriär Nyheter Personer Lidl #inköpschef #rekryteringar #dagligvaror 

Traditionella dagligvarukedjor tappar mark

Traditionella dagligvarukedjor tappar mark

Under de senaste fem åren har de stora aktörerna tappat marknadsandelar. Lidl är en av de aktörer som nu klättrat förbi några av de mest kända varumärkena. 
Internationellt Nyheter Pro #livsmedel #matkedjor #dagligvaror 

Lågpriskedjan levererar dagligvaror till dörren

Lågpriskedjan levererar dagligvaror till dörren

I en tid när många kämpar för sin existens växer kedjan så det knakar. Trots att man verkar i det extrema hard discount-segmentet satsar man nu på e-handel med hemleverans.
Nyheter E-handel Internationellt Instacart #Lågpris #USA #Leveranser 

Lidl lanserar Heidi Klums mode i 28 länder

Lidl lanserar Heidi Klums mode i 28 länder

Nyheter Personer Mode #Hard Discount #Lågpris 

Lidl optimerar hållbarhet och logistik

Lidl optimerar hållbarhet och logistik

Lidl har öppnat en ny butik i Södertälje. Den följer kedjans senaste butikskoncept som blivit belönat för sin miljövänlighet. Man arbetar dessutom för att hållbarhetsanpassa såväl logistik som sortiment.
Pro Nya butiker Butikskoncept #Lågpris #Hard Discount #green retailing 

Lidl samarbetar med Heidi Klum

Lidl samarbetar med Heidi Klum

Lidl + Heidi Klum är ett nytt samarbete som ska göra kvalitetsmode tillgängligt för alla. Genom den nya modesatsningen uppgraderar lågpriskedjan sitt klädsortiment.
Mode Nyheter Personer Lidl #Lågpris #Mode #kläder 

”Minska avståndet från lastbil till butiksgolv”

”Minska avståndet från lastbil till butiksgolv”

Butiksdöden slår hårt mot många företag, speciellt i USA. Två av få kedjor med expansionsplaner, Lidl och Aldi, har hittat ett ett rationellt motgift i form av en kartongskärare. Det menar författaren och detaljhandelsexperten Paco Underhill.
Pro Produktutveckling Logistik Aldi Lidl #Hard Discount #butiksdesign #kostnader 

Här satsar Coop på 100 nya butiker

Här satsar Coop på 100 nya butiker

Lågprisaktörerna sätter hård press på de brittiska dagligvarukedjorna. Co-op satsar nu hårt på en bred lansering av små serviceinriktade butiker.
Nyheter Nya butiker Internationellt Aldi Coop Lidl #storbritannien #London #dagligvaror 

Lågpriskedja utmanar H&M

Lågpriskedja utmanar H&M

Lågpriskedjan gör nu en rejäl satsning på mode när man lanserar höstkollektioner för både män och kvinnor. Genom konkreta prisjämförelser med bland annat H&M vill man nu utmana modekedjorna.
Pro Mode Nyheter Aldi #Hard Discount #Lågpris 

Netto öppnar i Surahammar

Netto öppnar i Surahammar

Torsdag den 21 juli öppnar Netto en ny butik i Surahammar, det blir butik nummer 157 i Sverige.
Nya butiker Pro Nyheter Netto #dagligvaror #surahammar #Hard Discount 

Netto stänger samtliga brittiska butiker

Netto stänger samtliga brittiska butiker

Skala upp eller lägg ner verksamheten. Så löd den obarmhärtiga domen, och nu står det klart att dagligvarukedjan stänger alla butiker på marknaden
Pro Internationellt Nyheter Netto Lidl Sainsbury's #livsmedel #dagligvaror #Hard Discount 

Ny design gav lågprispionjär säljlyft

Ny design gav lågprispionjär säljlyft

Lågpriskedjan No Frills prisbelönade butiksdesign har inte bara skapat ett varmare och mer personligt intryck. Det har dessutom lett till en rejäl försäljningsökning. Nu rullas konceptet ut på bred front.
Pro Butikskoncept Design #Kanada #Hard Discount #Lågpris 

Lidl närmar sig öppning i USA

Lidl närmar sig öppning i USA

Den tyska lågpriskedjan Lidl står inför en lansering i USA. Och nu har man lanserat en hemsida där detaljer kring satsningen offentliggörs.
Nyheter Pro Internationellt Lidl #USA #Lidl #Hard Discount 

Aldi skapade webbserie med Ben Bailey

Pro Varumärken Nyheter Aldi #Hard Discount #reklam i detaljhandeln #Lågpris 

Här går hard discount som tåget

Pro Nyheter Trender Aldi Lidl #Lågpris #dagligvaror #storbritannien 

Lidl öppnar butik i Ljungby

Butiken öppnar i Ljungby 26 februari.
Nya butiker Pro Lidl #Lågpris #Hard Discount 

Också Lidl kastar sig in i priskriget

Priskriget mellan matbutikerna trappas upp ytterligare.
Pro Nyheter Internationellt Lidl #Hard Discount #Lågpris #livsmedel 

Ombytta roller – stormarknaden blir komplementbutik

Pop up Konsumentbeteende Internationellt Aldi Walmart #Hard Discount #prisjämförelser #komplementbutiker 

Skattjakt lockar till Lidl

Lidl och den tyska konkurrenten Aldi har utvecklat shoppingupplevelsen till att likna en skattjakt.
Nyheter Kundvård Produktutveckling Lidl Aldi Tchibo #Lidl #Shoppingupplevelse #Hard Discount 

Nu lanseras Lidls mode även i Sverige

Den så kallade hard discount-handeln har hittills profilerat sig med låga priser på mat. Nu inleder Lidl sin satsning på mode även i Sverige.
Pro Produktutveckling Nyheter Lidl #Fashion #mode i dagligvaruhandeln #Mode 

Lågpris lockar miljoner från medelklassen

Lågprishandeln lyckas locka allt fler konsumenter tillhörande medelklassen.
Internationellt Nyheter Pro #Lågpris #netto #Hard Discount 

Lidl överraskar med stor satsning på modekollektioner

Nyheter Internationellt Pro #Hard Discount #Fashion #Hard discount fashion 

Lidl dubblar försäljningen – tuffa tider för stormarknader

Nyheter Trender Butikskoncept #lidl sales #lågprishandel #Lågpris 

Nu inför Lidl självutcheckning på den svenska marknaden

Nu inför Lidl självutcheckning på den svenska marknaden

Svenska ITAB Shop Concept levererar en förstagångsinstallation av det helautomatiska självutcheckningssystemet EasyFlow till en av Lidls butiker på den svenska marknaden. 
Pro Ny teknik Produktutveckling #Lågpris #ITAB #Självbetjäning 

Lidls färska bröd är ingen slump

Trender Butikskoncept Pro #Lidl #Hard Discount #Aldi 

Senaste artiklarna

  • McDonald’s storsatsar på laddstolpar
  • Ny kommunikationschef på Svensk Handel
  • Nya digitala marknader för Linum
  • Jollyroom rekryterar ny CFO
  • Costco sätter nya förnyelserekord
  • Friktionsfritt och personaliserat hos Cos
  • Colliers stärker sitt leasingteam

Nio insikter om den nya digitala kunden

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Generation Z

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • McDonald’s storsatsar på laddstolpar
  • Ny kommunikationschef på Svensk Handel
  • Nya digitala marknader för Linum
  • Jollyroom rekryterar ny CFO
  • Costco sätter nya förnyelserekord
  • Friktionsfritt och personaliserat hos Cos
  • Colliers stärker sitt leasingteam
  • Fem trender i den nya tidens retail
  • Här mixas förråd och coworking
  • Snabb fossilfri leverans från lokala Ica-butiken
  • Circle K storsatsar på datorsyn i kassan
  • Rowico Home öppnar pop up–showrooms
  • URW storsatsar på virtuell verklighet
  • Beredskap i fokus för Svensk Dagligvaruhandel
  • Samarbeten och tjänster i framtidens varuhus
  • Ny destination för ultralyxigt återbruk
  • Hyperlokal kreativitet hos Ingka och H&M
  • Victoria’s Secret lanserar digital plattform
  • Tempo firar 90 år – här är hela historien
  • Här är ditt (personaliserade) kylskåp
  • Amazons första modebutik har nu öppnat
  • Digital expansion av Søstrene Grenes värld
  • Bring och Newsec i nytt skåpsamarbete
  • Digital konvertering av Ikeas butiksnät
  • Mister Spex utökar sitt butiksnätverk
  • Snabbväxande community för e-sportare
  • Storekey rekryterar från Swish
  • Lindex investerar i nytt automatiserat omnilager
  • Nio insikter om den nya digitala kunden
  • De använder stadsdelen som innovationsmiljö

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2022 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v544