Lidl lanserar Heidi Klums mode i 28 länder

Lidl lanserar Heidi Klums mode i 28 länder

 

”Heidi & The City” är temat för Lidl och Heidi Klums första klädkollektion. Den 7 september presenteras kollektionen för första gången på den internationella scenen under New York Fashion Week. – Lidl har aldrig tidigare förknippats med mode, men med Heidi Klum på vår sida som kreativ källa, inspiration och framgångsrik designer vill vi förändra … (läs mer)




Här går hard discount som tåget

 

Lågpriskedjorna Aldi och Lidl ångar på rejält i Storbritannien. Under 2015 och de kommande åren planerar de fler nya butiker än de fyra traditionella matjättarna. Under de kommande åren öppnar de två lågpriskedjorna tillsammans 53 nya butiker. Det är mer än vad de fyra stora traditionella kedjorna Tesco, Sainsbury’s, Morrisons och Asda gör tillsammans. De … (läs mer)




Ombytta roller – stormarknaden blir komplementbutik

 

Aldi slår Walmart på fingrarna i ny prisjämförelse. Och när kunden gör sina basinköp i lågprisbutiken förvandlas den stora jätten till komplementbutik.  I USA, närmare bestämt i Manhattan i Kansas, har bloggaren Erin Kelly jämfört priserna på basprodukter hos tyska Aldi och den amerikanska kedjan Walmart. Det visade sig att Aldi var avsevärt billigare, hela 22 procent. … (läs mer)




Lidl överraskar med stor satsning på modekollektioner

 

Oväntat, säger experterna. Nu inleder lågprisaktören Lidl en storsatsning på mode. Ny kollektioner lanseras bland annat i Tyskland och Storbritannien. I Storbritannien innebär det att man från och med nästa måndag till exempel kan köpa en läderjacka för 15 pund (cirka 170 kronor). Kollektionen, namnlös och enbart dam i första läget, innehåller också bland annat … (läs mer)




Lidl dubblar försäljningen – tuffa tider för stormarknader

 

Extrema lågpriskedjor som Lidl och Aldi kommer att fördubbla sin försäljning de kommande fem åren. Och detta på bekostnad av de största stormarknaderna.  Det menar det brittiska analysföretaget IGD som spår att de största butiksformaten inom dagligvaruhandeln, så kallade hypermarkets, kommer att tappa 4 procent under perioden, trots att den totala försäljningen förväntas stiga med … (läs mer)




Lidls färska bröd är ingen slump

 

Lidl är mitt uppe i lanseringen av sitt butiksbakade brödsortiment. Redan från det första experimentet i Lund tidigare i år har succén varit ett faktum. Sortimentet innehåller drygt 20 olika sorter, allt från grovt matbröd till wienerbröd och munkar. Utvecklingen är intressant och speglar också hur hard discount-aktörer i övriga Europa också under flera år … (läs mer)