Aldi skapade webbserie med Ben Bailey

 
Den tyska lågpriskedjan Aldi har blivit utsedd till årets dagligvarukedja i hemlandet, men nu vill man även stärka sina positioner i USA. Till sin hjälp har man tagit komikern Ben Bailey. Han har tidigare  bland annat vunnit en Emmy för serien ”Cash Cab”. Kedjan har tagit fram en serie med filmer som finns på företagets … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Varumärken 230 Pro 3652 Nyheter 2838 Internationellt 980


Här går hard discount som tåget

 
Lågpriskedjorna Aldi och Lidl ångar på rejält i Storbritannien. Under 2015 och de kommande åren planerar de fler nya butiker än de fyra traditionella matjättarna. Under de kommande åren öppnar de två lågpriskedjorna tillsammans 53 nya butiker. Det är mer än vad de fyra stora traditionella kedjorna Tesco, Sainsbury’s, Morrisons och Asda gör tillsammans. De … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nyheter 2838 Trender 358 Internationellt 980 Pro 3652


Ombytta roller – stormarknaden blir komplementbutik

 
Aldi slår Walmart på fingrarna i ny prisjämförelse. Och när kunden gör sina basinköp i lågprisbutiken förvandlas den stora jätten till komplementbutik.  I USA, närmare bestämt i Manhattan i Kansas, har bloggaren Erin Kelly jämfört priserna på basprodukter hos tyska Aldi och den amerikanska kedjan Walmart. Det visade sig att Aldi var avsevärt billigare, hela 22 procent. … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3652 Pop up 99 Internationellt 980 Nyheter 2838


Lidl överraskar med stor satsning på modekollektioner

 
Oväntat, säger experterna. Nu inleder lågprisaktören Lidl en storsatsning på mode. Ny kollektioner lanseras bland annat i Tyskland och Storbritannien. I Storbritannien innebär det att man från och med nästa måndag till exempel kan köpa en läderjacka för 15 pund (cirka 170 kronor). Kollektionen, namnlös och enbart dam i första läget, innehåller också bland annat … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 980 Nyheter 2838 Pro 3652 Produktutveckling 242


Lidl dubblar försäljningen – tuffa tider för stormarknader

 
Extrema lågpriskedjor som Lidl och Aldi kommer att fördubbla sin försäljning de kommande fem åren. Och detta på bekostnad av de största stormarknaderna.  Det menar det brittiska analysföretaget IGD som spår att de största butiksformaten inom dagligvaruhandeln, så kallade hypermarkets, kommer att tappa 4 procent under perioden, trots att den totala försäljningen förväntas stiga med … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nyheter 2838 Trender 358 Butikskoncept 540 Pro 3652


Nu inför Lidl självutcheckning på den svenska marknaden

 
Svenska ITAB Shop Concept levererar en förstagångsinstallation av det helautomatiska självutcheckningssystemet EasyFlow till en av Lidls butiker på den svenska marknaden.  Det blir den första butiken, som drivs av en ledande dagligvarukedja i Europa, som kommer att ha EasyFlow i butik för konsument. Installationen genomförs i en ”representativ Lidl-butik”. Mer än så framgår inte rörande … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Produktutveckling 242 Ny teknik 330 Pro 3652


Lidls färska bröd är ingen slump

 
Lidl är mitt uppe i lanseringen av sitt butiksbakade brödsortiment. Redan från det första experimentet i Lund tidigare i år har succén varit ett faktum. Sortimentet innehåller drygt 20 olika sorter, allt från grovt matbröd till wienerbröd och munkar. Utvecklingen är intressant och speglar också hur hard discount-aktörer i övriga Europa också under flera år … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Butikskoncept 540 Trender 358 Pro 3652