Kundupplevelsens betydelse har ökat under pandemin. Detta rankar kunderna som absolut viktigast.
Det missionsdrivna konceptet är skapat med syfte att lyfta fram varumärkets hållbarhetsarbete. Nu har butiken prisats som en av årets absolut bästa.
Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.
Effekten bättre i vissa kundsegment än andra och den varierar över tid. Detta enligt en ny studie.
Kundernas förväntningar stiger snabbt. Nio av tio konsumenter efterfrågar en personaliserad och konsekvent kundupplevelse.
Esprit erbjuder en uppkopplad, intelligent och personaliserad upplevelse.
Volymen på Tmall ska fördubblas på tre år. Ett av verktygen är en ny uppdaterad flaggskeppsbutik med personalisering och ett antal AI-baserade tjänster.
Den tekniska utvecklingen har ett pris – kunderna är mer och mer beroende av att vara uppkopplade. Ett sätt för retail att agera på detta är ”re-humanisation”.
En nyckel till bättre service och mer pricksäkra erbjudanden är att lyckas identifiera kunderna i butik. Kunderna är också villiga att dela med sig av information när de kliver in genom entrén, det visar en studie.
Här är sju trender man bör fokusera på för att lyckas i detaljhandeln. En av dem: framgång mäts i tid – inte marknadsandelar