Shoppable-trenden allt starkare. Kedjan kombinerar romantiska julfilmer, sociala medier och shopping.
Bland vinnarna finns ett svenskt retailkoncept. Här är samtliga vinnare i Mapic Awards 2023.
Kedjan har tilldelats ett nyinstiftat pris för sitt innovativa butikskoncept. Fokus är satt på digitalisering, hållbarhet och framtid.
Modekedjan tar sina första fysiska steg in på marknaden. Man gör det genom att öppna två butiker.
Snöbollarna är virtuella och tävlingen utspelar sig i butikernas skyltfönster.
Varumärket växer snabbt såväl i europa som globalt – i dag öppnar ett nytt flaggskepp.
Ska du åka till NRF Retail's Big Show i New York? Då kan det vara läge att boka bord här.
Två innovativa format har lanserats inom convenience. Det ena förvandlar butikens format nattetid.
Ett nytt pilotprojekt vill omdefiniera begreppet lokalproducerat – och ge kunden koll på nyskördat i realtid.
Kedjan investerar miljardbelopp i sina fysiska butiker för en bättre och mer inspirerande upplevelse. Detta är åtgärderna.