Gemytlig livsstilsshopping i Alperna

  Design 217 Pro 3504 Visual Merchandising 92 Mode 188
På Dorfstrasse i Wengen ligger denna pärla till konceptbutik. I det lilla huset mitt i byn erbjuder varumärket mode och livsstilsprodukter av högsta kvalitet. Kika in och låt dig inspireras!    Retail handlar inte bara om logik och effektivitet. Det här huset är snett och vint, alldeles för litet för en butik och dessutom över … (läs mer)

Massimo Duttis flaggskepp ett nytt landmärke

  Internationellt 945 Butikskoncept 505 Visual Merchandising 92 Nya butiker 807
Ibland är en flaggskepp långt mer än bara en butik. Så är fallet med Massimo Duttis spektakulära design och arkitektur som utgör ett nytt landmärke på "the golden mile".

Amerikanskt hantverk i genuin skobutik

  Butikskoncept 505 Nya butiker 807 Design 217 Pro 3504
I december öppnade en officiell Red Wing-butik i Stockholm. En av ägarna, Per Nordahl berättar mer om butiken som till vissa delar är byggd av ett hundra år gammalt trägolv.

Apple Store skulle bli ett cybercafé

  Pro 3504 Butikskoncept 505 Internationellt 945 Design 217
Apple Store var när det lanserades en game changer. Men de första skisserna visar något helt annat – ett cybercafé i futuristisk stil. Grundtanken ligger dock nära den riktning varumärket nu går i.

Här är den nya tidens matmarknad

  Pro 3504 Måsteläsning 128 Nya butiker 807 Köpcentrum 414
Det är en gastronomisk temapark, en mänsklig community byggd på passion, kvalitet och historier. Här möts "detaljister som tillverkar" och "tillverkare som säljer". Följ med på en inspirerande bildresa in i den nya tidens matmarknad.

Lågpriskedja förnyar sitt butiksbestånd

  Visual Merchandising 92 Nyheter 2692 Design 217 Pro 3504
Kedjan satsar nu stort på en helt ny butiksdesign som ska ge kunderna en mer modern och bekväm upplevelse. Bland åtgärderna finns utbyggda färskvaruavdelningar.

Ekokoncept med lokal anknytning

  Pro 3504 Hållbarhet 104 Design 217 Butikskoncept 505
Välkommen in i ett nytänkande butikskoncept som fokuserar på lokalt producerad mat, kvalitet och hållbarhet. Under parollen ”Vi kräver respekt för naturen och miljön” erbjuder man en upplevelse utöver det vanliga.

Nyöppnat flaggskepp med ryska rötter

  Köpcentrum 414 Design 217 Pro 3504 Butikskoncept 505
Varumärket har en anrik historia med rötterna i Ryssland. Nu har man – i ett mycket omtalat köpcentrum – öppnat ett nytt flaggskepp som för arvet in i en hypermodern retailmiljö.

Cos installation erbjuder kontemplation

  Mode 188 Kundupplevelser 99 Design 217 Pro 3504
Londonbaserade designbyrån Studio Swine har släppt en teaser på ett kommande samarbete med modekedjan Cos. I samband med Milan Design Week skapar varumärket en installation. Projektet ska inrymmas i en före detta biograf.

Design House Stockholm fyller 25 år 

  Nyheter 2692 Varumärken 224 Design 217 Pro 3504
Företaget inleder jubileumsåret med en designutställning och ett event på Nordiska Kompaniet i Stockholm. Utställningen presenteras i form av sex installationer i NK:s skyltfönster under Stockholm Design Week.

Varuhus bjuder på hisnande upplevelser

  Pro 3504 Design 217 Kundupplevelser 99 Butikskoncept 505
Retail handlar mer och mer om upplevelser. Något som det här varuhuset tagit fasta på. Besökarna kan färdas från översta våningen till bottenplan på några sekunder.

Nya femman börjar ta form

  Köpcentrum 414 Design 217 Pro 3504
Femman i Göteborg har genomgått en stor förändring och nu börjar den slutliga skepnaden ta form. Utöver en tydligare navigering har också stor omsorg lagts på materialval, funktion och detaljer i handelsytan.

Stor guide till Seouls detaljhandel

  Design 217 Pro 3504 Måsteläsning 128 Destinationer 124
Butiksdesign, köpcentrum och shoppingdistrikt. Seoul är ett himmelrike för alla som älskar retail och butiksdesign. Här blandas gigantiska varuhus och små independentbutiker. Handelstrender guidar dig in i en marknad som utvecklas i hög hastighet – och ständigt förändras.

Nike höjer servicenivån i ny butik

  Design 217 Pro 3504 Kundupplevelser 99 Nya butiker 807
I dag öppnar Nike en butik som erbjuder upplevelser och service utöver det vanliga. "Ännu en gång visar vi att vi leder utvecklingen inom sport-retail", säger Heidi O’Neill, Nikes globala chef, Direct to Consumer.

Den snabba banken flyttar in i köpcentrumet

  Pro 3504 Design 217 Butikskoncept 505 Köpcentrum 414
Undersökningar och analyser gav en tydlig bild. Konsumenten vill ha ett tillgängligt och snabbt bankkontor. Resultatet är ett koncept specialanpassat för köpcentrum. Ett helt nytt bankkoncept öppnade nyligen i köpcentrumet BTC City Shopping Center i Ljubljana i Slovenien. Addiko Bank Express slog upp dörrarna till vad man själva kallar ”det snabbaste bankkonceptet i södra Europa”. … (läs mer)

Så vill millennials ha sina butiker

  Pro 3504 Undersökningar 259 Design 217 Måsteläsning 128
Millennials gillar ordning och reda i butikerna. Det ska vara lätt att navigera och dessutom vill man gärna ha lite roligt när man shoppar. Här är sju viktiga ingredienser för att de ska trivas riktigt bra.

Designtorget och Beckmans i samarbete

  Nyheter 2692 Produktutveckling 230 Pro 3504 Design 217
Nu går startskottet för årets samarbete mellan Designtorget och Beckmans Designhögskola. Resultatet presenteras i kedjans flaggskeppsbutik i Kulturhuset i Stockholm.

Hållbart bikoncept kommer till Europa

  Design 217 Nya butiker 807 Internationellt 945 Pro 3504
Med hållbarhet i fokus och ingredienser från naturen har Burt's Bees skapat ett helt nytt butikskoncept. I dagarna lanseras det i Hong Kong, därefter väntar även Europa.

Orminge Centrum i ny kostym

  Köpcentrum 414 Design 217 Nyheter 2692 Pro 3504
Orminge centrum har fått ett ansiktslyft. Med hjälp av bland annat nya skyltar har det ursprungliga utseendet tagits in i 2000-talet.

Växthus och prisad belysning hos Lush

  Design 217 Pro 3504 Nya butiker 807 Butikskoncept 505
Butiken har fått pris för sin genomarbetade belysning som verkligen lyfter fram produkterna. Och för första gången någonsin möts kunderna av ett växthus i en Lush-butik.