Ilse Jacobsen bakom nytt spa

  Design 225 Pro 3596 Internationellt 965 Varumärken 229
Ett nytt skönhets- och spakoncept, Take a Break, har öppnat i Köpenhamns nya stadsdel Carlsberg City. Bakom satsningen står designern och affärsängeln Ilse Jacobsen.

Apotek Hjärtat förnyar sin kollektion

  Varumärken 229 Design 225 Nyheter 2780 Pro 3596
Efter mer än sju år med den gamla kollektionen var det dags för Apotek Hjärtat att byta design på sina apoteksrockar. Man har gett AUX Corporate Fashion förnyat förtroende att utforma och producera även den nya generationen arbetskläder. Stolta över förtroendet – Att efter mer än sju års samarbete, och med Ica som nya ägare få … (läs mer)

Flexibelt ramverk för pop up-butiker

  Pro 3596 Butikskoncept 524 Visual Merchandising 98 Pop up 96
Butikerna signalerar äventyr och upptäckarglädje. Ett modulsystem gör detta ramverk för pop up-butiker extremt flexibelt. Inspirationen är hämtad från svunna tiders exklusiva resekoffertar.

Provence som butiksupplevelse

  Pro 3596 Visual Merchandising 98 Butikskoncept 524 Nya butiker 841
Mänskligt digitalt! L’Occitane är kända för sina produkter, men även för sitt sätt att sälja med hjärta. I varumärkets nya koncept tar man det ett steg längre, in i den digitala och personaliserade tidsåldern.

En flod av ord visar vägen in i butiken

  Butikskoncept 524 Design 225 Pro 3596 Kundupplevelser 113
I den tredje och sista delen om Zhongshuge Bookstore besöker vi butiken i Yangzhou. Här rinner en flod av ord fram genom lokalen och visar vägen djupare in i butiken. Zhongshuge Bookstore i staden Yangzhou ligger nära vattnet. Det är också ett bärande tema i designen av denna bokhandel. Omedelbart innanför entrédörrarna blir det tydligt. Besökaren … (läs mer)

Inomhuspark nytt inslag i stadskärnan

  Cityhandel 128 Nyheter 2780 Pro 3596 Design 225
Många letar efter ett recept på bättre dragningskraft till stadskärnan. Nu kommer ett förslag som visar hur inomhusparker kan bidra till att skapa ett bättre helhetserbjudande i stadsbilden.

Betong och storstad hos Zhongshuge

  Pro 3596 Visual Merchandising 98 Design 225 Butikskoncept 524
I den andra delen i vår serie om Zhongshuge Bookstores butiksupplevelser tittar vi närmare på butiken i Shanghai. Här har övergångsställen en central roll i designen. Men här ryms också ett slott av böcker.

En bokhandel att vila sin själ i

  Design 225 Butikskoncept 524 Pro 3596 Internationellt 965
Det här är långt mycket mer än en butik. Denna spektakulära bokhandel innehåller flera olika världar som alla på sitt sätt hyllar läsandet. I den första av tre delar visar vi hur man med design kan skapa en miljö som erbjuder helt unika upplevelser.

Gemytlig livsstilsshopping i Alperna

  Design 225 Mode 195 Pro 3596 Butikskoncept 524
På Dorfstrasse i Wengen ligger denna pärla till konceptbutik. I det lilla huset mitt i byn erbjuder varumärket mode och livsstilsprodukter av högsta kvalitet. Kika in och låt dig inspireras!    Retail handlar inte bara om logik och effektivitet. Det här huset är snett och vint, alldeles för litet för en butik och dessutom över … (läs mer)

Massimo Duttis flaggskepp ett nytt landmärke

  Nya butiker 841 Pro 3596 Butikskoncept 524 Design 225
Ibland är en flaggskepp långt mer än bara en butik. Så är fallet med Massimo Duttis spektakulära design och arkitektur som utgör ett nytt landmärke på "the golden mile".

Amerikanskt hantverk i genuin skobutik

  Nya butiker 841 Butikskoncept 524 Design 225 Pro 3596
I december öppnade en officiell Red Wing-butik i Stockholm. En av ägarna, Per Nordahl berättar mer om butiken som till vissa delar är byggd av ett hundra år gammalt trägolv.

Apple Store skulle bli ett cybercafé

  Internationellt 965 Design 225 Butikskoncept 524 Pro 3596
Apple Store var när det lanserades en game changer. Men de första skisserna visar något helt annat – ett cybercafé i futuristisk stil. Grundtanken ligger dock nära den riktning varumärket nu går i.

Här är den nya tidens matmarknad

  Design 225 Köpcentrum 425 Måsteläsning 137 Pro 3596
Det är en gastronomisk temapark, en mänsklig community byggd på passion, kvalitet och historier. Här möts "detaljister som tillverkar" och "tillverkare som säljer". Följ med på en inspirerande bildresa in i den nya tidens matmarknad.

Lågpriskedja förnyar sitt butiksbestånd

  Butikskoncept 524 Design 225 Nyheter 2780 Pro 3596
Kedjan satsar nu stort på en helt ny butiksdesign som ska ge kunderna en mer modern och bekväm upplevelse. Bland åtgärderna finns utbyggda färskvaruavdelningar.

Ekokoncept med lokal anknytning

  Pro 3596 Butikskoncept 524 Design 225 Nya butiker 841
Välkommen in i ett nytänkande butikskoncept som fokuserar på lokalt producerad mat, kvalitet och hållbarhet. Under parollen ”Vi kräver respekt för naturen och miljön” erbjuder man en upplevelse utöver det vanliga.

Nyöppnat flaggskepp med ryska rötter

  Köpcentrum 425 Internationellt 965 Pro 3596 Design 225
Varumärket har en anrik historia med rötterna i Ryssland. Nu har man – i ett mycket omtalat köpcentrum – öppnat ett nytt flaggskepp som för arvet in i en hypermodern retailmiljö.

Cos installation erbjuder kontemplation

  Mode 195 Pro 3596 Design 225 Kundupplevelser 113
Londonbaserade designbyrån Studio Swine har släppt en teaser på ett kommande samarbete med modekedjan Cos. I samband med Milan Design Week skapar varumärket en installation. Projektet ska inrymmas i en före detta biograf.

Design House Stockholm fyller 25 år 

  Design 225 Nyheter 2780 Pro 3596 Varumärken 229
Företaget inleder jubileumsåret med en designutställning och ett event på Nordiska Kompaniet i Stockholm. Utställningen presenteras i form av sex installationer i NK:s skyltfönster under Stockholm Design Week.

Varuhus bjuder på hisnande upplevelser

  Kundupplevelser 113 Pro 3596 Design 225 Butikskoncept 524
Retail handlar mer och mer om upplevelser. Något som det här varuhuset tagit fasta på. Besökarna kan färdas från översta våningen till bottenplan på några sekunder.

Nya femman börjar ta form

  Köpcentrum 425 Pro 3596 Design 225
Femman i Göteborg har genomgått en stor förändring och nu börjar den slutliga skepnaden ta form. Utöver en tydligare navigering har också stor omsorg lagts på materialval, funktion och detaljer i handelsytan.