Millennials ställer mest krav på arbetsgivare och visar engagemang i klimatfrågan. Men flest miljösmarta val gör en annan åldersgrupp.
Sustainable pop-up öppnar i Mood Stockholm, en satsning som samlar sju hållbara varumärken inom mode, hemtextil, klädvård och smycken.
Konsumenterna har fått nog – 94 procent anser att det görs för lite inom hållbarhet. Man förväntar sig att företag nu tar större ansvar och verkligen agerar.
Besökare i det moderna köpcentrumet förväntar sig en grön upplevelse. Så här resonerar man, enligt en ny undersökning.
Allt fler svenskar anser det det viktigt att kunna visa upp en hållbar livsstil. Det visar en färsk undersökning.
En satsning på blockchain-teknik inleds nu. Bakgrunden är en ökad efterfrågan på transparens från konsumenternas sida.
Hållbara insikter. En studie har undersökt hur livscykelanalys kan användas inom detaljhandeln. Detta i syfte att minska klimatpåverkan.
Med en 3D-utskrivande ABB-robot, nyskapande material och innovativa produkter skapas här framtidens butik. Fokus är satt på hållbarhet.
Detaljhandelns fundament byggs om, värderingar har påverkats och beteenden förändrats. Här är tio trender du bör ha koll på i Post Corona Retail.
Två års samtal i den sociala mediekanalen har analyserats i jakten på kommande attitydförändringar och trender. Tre tydliga konsumentrörelser växer fram.