Här vill Burberry knyta kunden närmare sig via social valuta och upptäckarglädje.
Amazon tar ett steg mot mer upplevelseinriktad shopping.
Social commerce. Sephora gör det möjligt för kunden att shoppa direkt i flödet på Instagram – utan att behöva lämna appen.
Det är tunga tider att vara student med uteblivna fester och skolbal. Klädvarumärket arrangerar därför en virtuell bal via Zoom.
Konsumenter som engagerar sig i varumärken vill handla från dem. Nio av tio köper varor eller tjänster från varumärken de följer i sociala kanaler.
Inleder testar av ett nytt annonsformat i form av en länk direkt till företag och produkter.
NA-KD har valt att stötta konstnärer och designers genom att öppna en kanal till miljontals följare. Och kanske framförallt: man betalar kreatörerna för det.
Hur gör man för att sälja i sociala kanaler under en pandemi? Vissa undviker att nämna viruset helt, andra delar med sig frikostigt av karantänvardagen.
När butiker stängs och konsumenterna arbetar hemifrån förflyttar kedjan sin verksamhet online. I ett första skede lanseras tjänster inom tre kategorier.
Social commerce är ett buzzword. Men grunden läggs i en väl fungerande kommunikation i sociala medier. Här är tio steg som stärker varumärkets ställning.