10 tankar om annonsering via Instagram

10 tankar om annonsering via Instagram

 
Nu har det gått ett halvår sedan det blev möjligt att annonsera via Instagram. Här är tio reflektioner och tankar kring hur man uppnår mesta möjliga effekt i kanalen.
Sociala medier ställer krav på snabbt mode

Sociala medier ställer krav på snabbt mode

 
För generation Z har den tekniska revolutionen aldrig inträffat. Sociala medier är en del av livets byggstenar som man bygger sin identitet via. Det ställer helt nya krav på bland annat modeindustrin.
Minimal social påverkan på köpbesluten

Minimal social påverkan på köpbesluten

 
En ny undersökning som gjorts av Gallup tyder på att sociala medier inte har så stor inverkan på våra köpbeslut. Och det bästa sättet att skaffa nya kunder är att engagera de befintliga.

Zalando skapar köpfunktion via Instagram

 
Zalando inleder vinterns shoppingsäsong med  nya tekniska lösningar för ”enklare, bekvämare och mer inspirerande shopping”. Bland annat lanseras en ny koppling mellan Instagram och Zalando-appen. Företaget inför nu också en förlängning av returer till 100 dagar för alla beställningar gjorda innan den sista december.  – Våra kunder uppskattar att utföra sin digitala shopping med en sömlös upplevelse … (läs mer)
Ingen rusning efter köpknappar i jul

Ingen rusning efter köpknappar i jul

 
Just nu pågår tester med köpknappar i sociala medier. Men något större avtryck i årets julhandel lär inte tekniken hinna göra.  Det har varit mycket diskussioner om köpknappar i år. Bland annat har Pinterest, Facebook, Twitter och YouTube gjort mer eller mindre skarpa tester med knappar som gör det möjligt att handla produkter. Den stora fördelen är att kunden … (läs mer)
Emojis snabbt växande trend i detaljhandeln

Emojis snabbt växande trend i detaljhandeln

 
Det har kallats världens snabbast växande språk. Detaljhandeln har nu tagit till sig emojis på allvar, symbolerna som uttrycker känslor och företeelser har blivit ett populärt sätt att addera en dimension i kommunikationen.

Fem strategier för bättre shoppingupplevelse

 
Snabba appar med betalfunktion, kundomdömen i butik och smart socialt agerande. Här är fem strategier som ger kunderna en bättre och mer relevant shoppingupplevelse.
10 modetrender att hålla koll på

10 modetrender att hålla koll på

 
Kuraterade butiker, modeshowens nya roll och couturens revival. Jobbar du med mode och retail? Här är 10 trender som du verkligen bör ha koll på.
Så lyckas du på Instagram

Så lyckas du på Instagram

 
Var relevant, ta vara på segmenteringsmöjligheterna och anpassa för mobilanvändning. Det är några av tipsen för att lyckas med annonsering via Instagram. Instagram inför nu möjligheten att annonsera, och en betaversion av produkten har testats i USA och Storbritannien under 18 månader. Bland de som testat tjänsten finns företaget CupoNation. – Den viktigaste anledningen för … (läs mer)

Pinnare e-shoppar mer än facebookare

 
En undersökning visar att det sociala nätverket Pinterest genererar avsevärt mer försäljning än vad Facebook gör. Pinterest är ett av de sociala nätverken som växer snabbast. Pinnandet har inte slagit igenom lika mycket i Sverige som i USA –  ännu. Med i beräkningen bör man dock ha att vi har en viss fördröjning på genomslaget på … (läs mer)