Klassiska Tiffany’s tar hjälp av ny teknik

 
Breakfast at Tiffany´s hade premiär redan 1961 med Audrey Hepburn i huvudrollen. Men klassiska juvelerarkedjan Tiffany’s har långt i från fastnat i gamla traditioner. Nu lanserar man en ny flaggskeppsbutik och en app som tar hjälp av augmented reality-tekniken.  I över 175 år har legendariska Tiffany & Co varit ledande inom sitt segment, juvelerare. Den amerikanska kedjan arbetar … (läs mer)
I dag lanseras Fashion Independents’ Day

I dag lanseras Fashion Independents’ Day

 
I dag lanseras Fashion Independents' Day i London i samband med släppet av en modeapp.

Starbucks och Spotify ekosystem

 
Nu inleds ett samarbete mellan Starbucks och Spotify. Det innebär att 7 000 Starbucks-caféer i USA och dess 10 miljoner kundmedlemmar i My Starbucks Rewards ansluter sig till Spotify

Kunden vill ha bättre skärmupplevelser, personalisering och social shopping

 
Kunden vill ha bättre skärmupplevelser, personalisering och social shopping.

Nilson Shoes jobbar barfota

 
Den 21 maj är det "barfotadagen" - ONE DAY WITHOUT SHOES. En dag som uppmärksammar alla barn som lever i en vardag utan skor. Därför kommer personalen i utvalda Nilson Shoes-butiker jobba barfota under dagen.

Puma testar shoppingbara filmer

 
Puma lanserar ”shopable films”. Filmerna är ett sätt att underlätta för konsumenter att med färre klick hitta de produkter som visas. Filmerna är ett sätt att använda leverantörsvideor online samt underlätta för konsumenter att med färre klick hitta de produkter som visas. Pumas ”shop as you watch”-film lanserades på JD Sports webbsida där fotbollspelaren Adam Lallana … (läs mer)

Ica-dansen har blivit en viral succé

 
En Youtube-video med anställda som dansar på Ica Maxi Flygstaden har nu visats över 100 000 gånger. ”Vi har kul på jobbet!, säger Ica-gänget. I går nyöppnade Ica Maxi Flygstaden, efter flera månaders omflyttning och uppfräschning i butiken. För tre dagar sedan lade butiken upp en video på Youtube för att marknadsföra nyöppningen, en filmsnutt … (läs mer)

Instagram blir kanal för e-handel

 
Nu svänger Instagram in på samma väg som Facebook och Twitter redan gjort, och på skylten står det "e-handel".

Lidl startar Instagram-kampanj

 
Med hjälp av Instagram startar livsmedelskedjan Lidl sin butiksstafett i dag. Stafetten kommer att pågå under hela 2015.

Facebook introducerer tjänst för iBeacons

 
Just nu testar Facebook iBeacons för att kommunicera med sina användare på specifika platser. Butiker, restauranger och andra affärsverksamheter ska på så sätt kunna nå folk som passerar i närheten.  Facebook vill nu hjälpa konsumenten att ansluta sig på plats ute på stan. Tjänsten som det sociala mediet nu lanserar har döpts till Place Tips. Tanken … (läs mer)