Facebook introducerer tjänst för iBeacons

 
Just nu testar Facebook iBeacons för att kommunicera med sina användare på specifika platser. Butiker, restauranger och andra affärsverksamheter ska på så sätt kunna nå folk som passerar i närheten.  Facebook vill nu hjälpa konsumenten att ansluta sig på plats ute på stan. Tjänsten som det sociala mediet nu lanserar har döpts till Place Tips. Tanken … (läs mer)
Låt kunden prova med digital spegel

Låt kunden prova med digital spegel

 
Den här spegeln låter kunderna prova flera olika plagg, utan att byta om. Dessutom innehåller den sociala funktioner om man skulle vilja dela sin session i provhytten.

Ikea på Instagram: ”Vi är här nu”

 
Den som undrat varför Ikea inte finns på Instagram behöver inte vara frågande längre. Nu öppnar möbeljätten konto.– Vi är här nu, skriver de i sitt första inlägg.

Detaljhandelns trender – här är årets mest lästa artiklar på Handelstrender

 
Läs om detaljhandelns trender! Omnichannel har lockat till sig flest läsare på Handelstrender under året.

Bloomingdales blir Zoomingdales på Insta

 
Bloomingdales skapade kollage av 500 produkter på Instagram.

Här blir lagerpersonalen skådespelare

 
Varning för starka scener! E-butiken Lyko satsar på Youtube som kommunikationskanal.

De är bäst på Facebook inom dagligvaror

 
Dagligvaruindustrins varumärken har rankats på Facebook, och Arla hamnade i topp.

Fem trender som förändrar sociala medier 2015

 
Högre integritet, mer shopping och fler betallösningar. Här är fem tunga trender inom sociala medier.

Twittrare är julhandelns drömkunder

 
Därför är twittrare rena guldgruvan för detaljhandeln.

Modekedja först ut med reklamfilm på Instagram

 
Efter sex månader av testande har Instagram nu lanserat möjligheten att visa reklamfilmer.