Nya sätt att betala i mobilen slår igenom

Nya sätt att betala i mobilen slår igenom

 

Nu ökar de nya betalsätten något på bekostnad av de traditionella. Sex av tio svenskar har använt Swish och kännedomen om betalsättet bland svenskarna är nu närmast hundraprocentig. DIBS mäter e-handelsmarknaden i Sverige varje år genom att intervjua svenskar. Den mobila e-handeln har kommit starkt på senare år och även nya betalsätt för mobilen. Över … (läs mer)




Öppnar för köp i alla enheter och kanaler

Öppnar för köp i alla enheter och kanaler

 

Mastercard blir först ut med att erbjuda en digital helhetslösning som fungerar i alla kanaler och enheter. Lanseringen påbörjas inom kort. Under hösten presenterar Mastercard även en ny grafisk identitet. Mastercard presenterar nu nu vad man kallar framtidens handelslösning. Detta i och med en ny version av den digitala globala betalningstjänsten Masterpass. Enligt ett pressmeddelande … (läs mer)




Säkerheten bromsar nya betalsätt

 

Detaljhandeln är medveten om att konsumenternas förväntningar på nya betalsätt är höga. Samtidigt är man orolig för säkerhetsriskerna som kan uppstå. Det visar en ny global undersökning. Kontaktlösa betalningar, mobila plånböcker och ansiktsidentifiering. Den tekniska utvecklingen inom betalningar går i ett rasande tempo just nu. Kartläggningen 2015 Global Payments Insight Survey ger en överblick över den globala … (läs mer)




Swatch laddar klockor med betalfunktioner

 

I sommar introducerar Swatch Group en lågpris-klocka som kan genomföra mobila betalningar. Klockan förväntas ge Apple Watch konkurrens.  I kölvattnet av Apple Watch-lanseringen hakar nu andra klockvarumärken på trenden att integrera elektroniska funktioner i klockorna. VD Nick Hayek berättar att Swatch planerar att ingå i ett samarbete med ett stort och globalt kreditkorts-företag. Med hjälp av NFC-teknik (Near Field … (läs mer)