PinMeTo väcker uppmärksamhet

PinMeTo väcker uppmärksamhet

Malmöbaserade PinMeTo ger varumärken och kedjor möjligheter att agera lokalt i sociala medier. Nu uppmärksammas tjänsten i internationell media.

Italienska köpcentrum satsar på sensorteknik

Italienska köpcentrum satsar på sensorteknik

Kedjan vill skapa en ny digital kundupplevelse i sina köpcentrum. Projektet innefattar en mängd multisensorlösningar i butik som involverar sinnen såsom ljud, doft och känsel

Premiär för e-handel via Snapchat

Premiär för e-handel via Snapchat

Inom detaljhandeln diskuteras hur man ska använda Snapchat kommersiellt. Nu har en internationell kedja gjort appen till en e-handelskanal.

Facebook testar shoppingbar video

Facebook testar shoppingbar video

Under nästa månad kommer Facebook inleda tester med videoklipp som är shoppingbara.

Skånska Byggvaror startar blogg

Skånska Byggvaror startar blogg

Nu lanseras en blogg för alla som behöver hjälp på traven för att ta första steget mot renoveringen eller nybygget.

Ny plattform för användargenererat innehåll

Ny plattform för användargenererat innehåll

Nystartade svenska företaget Flowbox ska hjälpa företag att utnyttja flödet av användargenererat innehåll. Syfte: att öka försäljningen.

Sex trender inom social medier

Sex trender inom social medier

Jakten på likes byts mot personaliserade aktiviteter. Och det handlar mycket om livestreaming och snabbt agerande i realtid. Här är sex trender inom sociala medier som du bör ha koll på just nu.

Så lyckas du med kundservice via Twitter

Så lyckas du med kundservice via Twitter

Twitter är en snabb och lättillgänglig kanal för kundservice. Undersökningar visar att kundnöjdheten kan öka med 20 procent hos de företag som erbjuder service via Twitter. Här är sju tips som hjälper dig att lyckas.

Lensway testar influencer marketing

Lensway testar influencer marketing


Burberry länkar produkter till Snapchat

Burberry länkar produkter till Snapchat

Burberry har som första modevarumärke nu öppnat en egen kanal på Snapchat Discover.