Bik Bok blir personliga i podd

  LÄSTID: 1 MINUT

Modevarumärket Bik Bok söker nya vägar att nå ut till sin målgrupp. I podden Life Happens vill man komma nära lyssnaren och bli personliga.

I podden ska man intervjua inspirerande kvinnor om medgångar, motgångar och utmaningar. Man tänker ta upp ämnen som spänner över ett brett spektrum; ångest, att växa upp som gatubarn, att starta eget företag och livet i modebranschen.

Vill vara relevanta i vardagen

– Vi strävar hela tiden efter att komma närmare vår kund, skapa dialog och vara relevant i vardagen. Life Happens ser vi som ett viktigt steg i rätt riktning där vi skapar en arena som ger oss utrymme att prata om mycket mer än mode, säger Emma Hedman, marknadschef på Bik Bok.

Eget team leder podden

Life Happens programleds av Bik Boks team för sociala medier, Maria Rogersdotter och Ane Gyllstrøm. Podden kommer inom kort finnas tillgänglig på norska och svenska iTunes, Spotify och på bikbok.com.

Här kan du lyssna på podden.


Läs även: Hållbart mode med 15 innovationer



Life 1 Bik Bok 5 Spotify 2


KungSängen öppnar i Sickla

KungSängen öppnar i Sickla

  Nyheter 3788 Pro 4592 Nya butiker 1215 Handelsplatser 150
Sängtillverkaren KungSängen befinner sig i en utvecklingsfas och öppnar ny butik i Sickla. Konceptet innehåller ett affärssystem med integrerad kassalösning för butiker och webbshop.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Zalando fasar ut egna varumärken

Zalando fasar ut egna varumärken

  E-handel 960 Nyheter 3788 Internationellt 1348 Mode 396
Inom kort stänger Zalando sin verksamhet för egna varumärken. I stället ska man inleda närmare samarbeten med andra varumärken för att ta fram unika erbjudanden.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Framtidstron stiger i butik och online

Framtidstron stiger i butik och online

  E-handel 960 Nyheter 3788 Undersökningar 435 Detaljhandel 152
Framtidstron stiger bland både butiker och e-handlare. Störst är ökningen inom e-handeln där starka förväntningar på den framtida försäljningen drar upp siffrorna.
Harrods samarbete säkrar e-upplevelsen

Harrods samarbete säkrar e-upplevelsen

  Pro 4592 Nyheter 3788 E-handel 960 Internationellt 1348
Brittiska Harrods inleder ett nytt samarbete för att skapa en marknadsplats online. Ambitionen är att skapa samma exemplariska kundservice online som man erbjuder i butik.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Youtubers flyttar in i the Lobby

Youtubers flyttar in i the Lobby

  Pro 4592 Köpcentrum 680 Nyheter 3788 Personer 346
Under 30 dagar förvandlar Vlad Reiser, Amanda Strand, Daniel Norlin, Linus "zaitr0s" Andersson, Jasmine Gustafsson och Felicia Aveklew The Lobby till ett nydanande mediehus.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Mio öppnar efterlängtad butik i Luleå

Mio öppnar efterlängtad butik i Luleå

  Pro 4592 Handelsplatser 150 Nya butiker 1215 Nyheter 3788
Efter en lång tids letande har Mio hittat ett butiksläge i Luleå. I samband med Toys R Us stängning öppnades möjligheten för Mio att etablera sig i Storhedens handelsområde i Luleå.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Premiär för jobbautomat i köpcentrumet

Premiär för jobbautomat i köpcentrumet

  Pro 4592 Nyheter 3788 Köpcentrum 680 Retailtrender 60
I samarbete med Atrium Ljungberg presenteras den första centrumplacerade Jobboxen. I boxen, som liknar en fotoautomat, finns det en inbyggd Ipad där besökaren kan söka jobb via en videointervju.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Åhléns blir Twilfits första återförsäljare

Åhléns blir Twilfits första återförsäljare

  Nyheter 3788 Detaljhandel 152 E-handel 960
Under hösten 2019 startar Twilfit ett samarbete med Åhléns. Då inleds försäljning av Twilfits egna sortiment i Åhléns varuhus samt via e-handel.
Utökat nöjesutbud i Mirum Galleria

Utökat nöjesutbud i Mirum Galleria

  Köpcentrum 680 Kundupplevelser 336 Pro 4592 Nya butiker 1215
Olav Thon Gruppen satsar på ett nytt eventcenter i Mirum Galleria i Norrköping. På 4 000 kvadratmeter ska man erbjuda ett brett utbud av nöjen och aktiviteter.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Annika Elfström ny CIO på Lindex

Annika Elfström ny CIO på Lindex

  Nyheter 3788
Annika Elfström blir ny CIO på Lindex och medlem i koncernledningen. Annika kommer närmast från rollen som digital transformationschef på Stena Rederi.
Här blir kontantlösa butiker olagliga

Här blir kontantlösa butiker olagliga

  Detaljhandel 152 Nyheter 3788 Pro 4592
En ny lag gör kontantlösa butiker olagliga. Under sommaren träder den i kraft i staden där verksamheter som inte tar emot kontanter kommer att bötfällas.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Testar tysta eldrivna nattleveranser

Testar tysta eldrivna nattleveranser

  Nyheter 3788 Logistik 136 Hållbarhet 232 Pro 4592
McDonald's har inlett försök med eldrift för leveranser av råvaror till utvalda restauranger i Stockholm. Projektet ska minska transportutsläpp samt bidra till en mer trivsam stadsmiljö.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Veganskt koncept till Stockholmsverken

Veganskt koncept till Stockholmsverken

  Köpcentrum 680 Nyheter 3788 Cityhandel 282 Pro 4592
Veganska matkonceptet etablerar sin första restaurang i Stockholmsverken. Här ska man lyfta hållbarhetsfrågan och sätta grön mat i strålkastarljuset. Bakom konceptet står en artist och skådespelare.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

  Måsteläsning 301 Detaljhandel 152 Personer 346 Omnichannel 333
Effekten av satsningar på omnikanal varierar beroende på sammanhang och fas i köpprocessen. Det visar en ny doktorsavhandling som också kan fungera som en guide till bättre omnieffekt.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Indy Beauty i samarbete med Tjejzonen

Indy Beauty i samarbete med Tjejzonen

  Varumärken 271 Nyheter 3788 Personer 346 Hållbarhet 232
Skönhetsvarumärket Indy Beauty ägs och drivs av Therése Lindgren, en av Sveriges största influencers. Nu har man inlett ett långsiktigt samarbete med stödorganisationen Tjejzonen.
Åhléns startar nytt butikskoncept

Åhléns startar nytt butikskoncept

  Pro 4592 Nya butiker 1215 Nyheter 3788 Detaljhandel 152
Under våren 2019 lanserar Åhléns ett nytt fristående skönhetskoncept på den svenska marknaden. Fokus ligger på fyndpriser och ett frekvent uppdaterat sortiment.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ny träningsstudio i Mood District

Ny träningsstudio i Mood District

  Nyheter 3788 Nya butiker 1215 Köpcentrum 680 Pro 4592
Företaget driver sedan 2013 träningsstudios i Stockholm där man erbjuder nischad gruppträning i mindre klasser. Nu i mars öppnar man en studio i Mood District  Stockholm.   
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så vill konsumenten använda chatbots

Så vill konsumenten använda chatbots

  Måsteläsning 301 Ny teknik 508 Omnichannel 333 Undersökningar 435
Åtta av tio konsumenter är positiva till automatiska chattar. Det visar en ny undersökning där man också konstaterar att platsbaserade chatbots är ett särskilt intressant område.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Så mycket e-handlas det i Norden

Så mycket e-handlas det i Norden

  E-handel 960 Nyheter 3788 Undersökningar 435
Rapporten E-handeln i Norden kartlägger 2018 års e-handel i Norden i siffror. Totalt handlade nordborna för drygt 230 miljarder kronor under 2018, svenskarna stod för nästan 93 miljarder.
Nya etableringar i Vällingby Centrum

Nya etableringar i Vällingby Centrum

  Detaljhandel 152 Köpcentrum 680 Nyheter 3788
Newsec, som förvaltar Vällingby Centrum på uppdrag av fastighetsägaren Svenska Bostäder, har tecknat avtal med tre nya aktörer. Cutters, Sushi Kawa och Skapa öppnar alla under mars i centrumet.