Nu finns det ännu en anledning att spendera tid på damernas. Kinesiska Alibaba Group installerar nu en magisk spegel med inbyggd e-handel inne på köpcentrumets toaletter.
De kommande åren kommer företag inom detaljhandeln effektivisera verksamheten via digitalisering och artificiell intelligens. Det menar man på Missguided som redan har kommit en bra bit på väg.
För att skapa ett mer hållbart samhälle testar Ikea ett flertal radikala lösningar. Bland annat ger man sig in i delningsekonomin med uthyrning av möbler. Dessutom testar man nu att köpa tillbaka soffor.
Poppee store säljer smycken och accessoarer i en liten oas mitt i världsmetropolen Peking. På 32 kvadratmeter skapar man en himmelsk upplevelse med gyllene solstrålar och svävande moln.
Amazon har i tysthet lanserat ett nytt e-handelskoncept. Den här gången riktar man in sig på fynd med en mikrosida som döpts till "$10 & OR LESS". Den anses vara ett sätt att möta framgången hos sajter som Wish.
Ett långt intresse för motorsport samt gemensamma värderingar. Det är motiven när Tommy Hilfiger blir officiell sponsor av F1-stallet Mercedes-AMG Petronas Motorsport. Kampanjbilderna är tagna av en svensk fotograf.
De största detaljhandelsföretagen i världen har kartlagts. Europa tappar mark samtidigt som Asien går framåt. Fyra tydliga trender kopplade till detaljhandelns snabba utveckling blir tydliga i sammanställningen.
Bröderna Johan och Ludvig Jureskog siktar på att skapa en hållbar kedja med 60 restauranger. I mars öppnar den första i Stockholm som en del av ett helt nytt restaurangstråk.
Upphovsmännen saknade en restaurang och bar där man också kunde ägna sig åt e-sport. Nu står konceptet Kappa Bar inför en snabb expansion med 40 etableringar som mål – på kort sikt.
Himlen kommer få ett nytt inslag framöver. E-handelsplattformen har fått tillstånd att bygga tiotusentals landningsplatser för drönare. Tanken är att dessa ska leverera beställningar till företagets kunder inom 24 timmar.