This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Haulen är död! Länge leve rehaulen!

Haulen är död! Länge leve rehaulen!

För att få fler unga att skänka till second hand lyfter Myrorna begreppet rehaul. Det är en motreaktion mot den konsumtionsfokuserade trenden med hauls på nätet. Tillsammans med artisten Joy sätter man i stället givandet i fokus.

Vapiano lanserar avdelning för take away

Vapiano lanserar avdelning för take away

Nu lanseras en helt ny avdelning för hos restaurangkonceptet. Via en separat ingång ska det bli lättare för kunder som vill ta med sig maten.

Sportkedjan Stadium fyller 30 år

Sportkedjan Stadium fyller 30 år

Den familjeägda sportkedjan Stadium firar i dagarna jubileum. Det som år 1987 började med en idé, har efter 30 år resulterat i 170 butiker i Sverige, Finland och Tyskland.

Nya samarbeten ska minska Icas matsvinn

Nya samarbeten ska minska Icas matsvinn

Två nya samarbeten ska bidra till att minska svinnet i butikerna. Via en prenumerationsmodell och en app-lösning ska maten gå till bättre behövande – innan det är för sent.

Sjöö Sandström i samarbete med Gasell

Sjöö Sandström i samarbete med Gasell

Klocktillverkaren Sjöö Sandström, som säljer exklusiva klockor, inleder ett samarbete med e-handelsföretaget Care of Carl.

Husqvarna öppnar pop up-butik

Husqvarna öppnar pop up-butik

Varumärket öppnar inför trädgårdssäsongen en tillfällig butik med hög servicenivå. Det centrala läget i köpcentrumet är ett sätt för varumärket att bli mer synligt i målgruppen villaägare

Fabrique flyttar in i Gallerian

Fabrique flyttar in i Gallerian

Trenden med högkvalitativt surdegsbröd är starkare än någonsin. Nu öppnar det omtyckta stenugnsbageriet Fabrique i Gallerian Stockholm.

Dagligvarukedja skapar ändlösa gångar

Dagligvarukedja skapar ändlösa gångar

Den nya handeln gör entré på bred front. Med hjälp av digital teknik ute i butiken gör kedjan nu ett djupare sortiment tillgängligt. Samtidigt pågår tester för att kunna skippa traditionella kassor helt.

Massimo Duttis flaggskepp ett nytt landmärke

Massimo Duttis flaggskepp ett nytt landmärke

Ibland är en flaggskepp långt mer än bara en butik. Så är fallet med Massimo Duttis spektakulära design och arkitektur som utgör ett nytt landmärke på "the golden mile".

Jula släpper katalog i en ny app

Jula släpper katalog i en ny app