Hackathon tar sig an framtidens retail

Hackathon tar sig an framtidens retail

 

  Under Europas största hackathon, Ultra Hack, ges nu deltagarna en spännande uppgift – utveckla framtidens retail. Förhoppningen är att skapa shoppinglösningar som tilltalar målgruppen millennials genom att vara mer underhållande. Tieto går samman med startups för att finna innovativa idéer för framtidens retail genom att medverka i Ultrahack 2015 – Europas största hackathon. Tieto vill skapa användarvänliga lösningar … (läs mer)




Den passiva butiken är död – länge leve den aktiva!

Den passiva butiken är död – länge leve den aktiva!

 

Den fysiska butiken måste göra mycket mer än att bara fräscha upp och bygga om befintliga butikskoncept. Annars kommer man att mista dragningskraften hos en av de allra mest köpstarka målgrupperna framöver, millennials. Att skapa en aktiv butiksmiljö blir avgörande för framgång i morgondagens detaljhandel. Här är tre steg i den riktningen. Det menar John Bajorek, ansvarig för varumärken, … (läs mer)