Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2023
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #16 Retail 2023
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#framtidens detaljhandel

Sju trender skapar framtidens vinnare

Sju trender skapar framtidens vinnare

Här är sju trender man bör fokusera på för att lyckas i detaljhandeln. En av dem: framgång mäts i tid – inte marknadsandelar
Personer Måsteläsning Trender #trender #allianser #framtidens retail 

Molting – framtiden för fysisk handel

Molting – framtiden för fysisk handel

Det har dykt upp ett nytt buzzword på detaljhandelshimlen. "Molting" är vägen in i framtiden, men processen måste ske stegvis och följa en utstakad riktning.
Omnichannel Måsteläsning Detaljhandel #molting #detaljhandel #retail 

Sex retailtrender du bör ha koll på

Sex retailtrender du bör ha koll på

Vinnarna erbjuder osynliga betalningar, kundcentrering och är besatta av friktionsfrihet. Här är fem trender som formar en hållbar framtid inom retail. 
Måsteläsning Trender Kundupplevelser #friktionsfrihet #artificiellintelligens #ai 

Så hittar du framtidens butikskoncept

Så hittar du framtidens butikskoncept

Behövs butiken egentligen? Och vad är då dess syfte? Här är fem existentiella frågor som hjälper dig att hitta framtidens butikskoncept. Om du nu känner igen det när du ser det – här är åtta exempel på nyskapande koncept också.
Produktutveckling Måsteläsning Butikskoncept #Framtidens butik #framtidens detaljhandel #butikskoncept 

Butiken utan varor expanderar

Butiken utan varor expanderar

När den första butiken öppnade var det många som höjde på ögonbrynen – var är produkterna? Men mottagandet har varit så pass positivt att tre nya butiker nu är på gång. Se bilderna på butiken här!
Internationellt Nyheter Pro Nordstrom #showrooms #styling #tjänster 

Fyra trender som förändrar retail

Fyra trender som förändrar retail

De nya generationernas mindset skiljer agnarna från vetet, hållbarhet och transparens är ett måste. Och äntligen möter kassaköerna sitt oundvikliga öde. Här är fyra trender som formar morgondagens handel.
Trender Måsteläsning Ny teknik #e-handel #kassaköer #upplevelser 

Detaljhandelns tyngsta trender 2018

Detaljhandelns tyngsta trender 2018

Den fysiska butiken byggs om för att passa de nya affärsmodellerna, samarbeten online-to-offline och helt nya yrkesroller. Här är detaljhandelns tyngsta trender under 2018.
Trender Pro Måsteläsning Hema #framtidens detaljhandel #trender 2018 #trendspaningar 

Fyra trender skapar den nya detaljhandeln

Fyra trender skapar den nya detaljhandeln

Franck Laizet, Partner på McKinsey & Company, delade under Mapic med sig av företagets bild av framtidens detaljhandel. Den handlar mycket om teknik, sömlöshet och helt nya format.
Pro Måsteläsning Trender #framtidens retail #framtidens detaljhandel #ny retail 

Fyra vinnande strategier i den nya handeln

Fyra vinnande strategier i den nya handeln

Det är osäkra tider, inte minst inom retail. Men för den som satsar på rätt områden ser framtiden väldigt ljus ut. Här är fyra vinnande strategier. 
Kundupplevelser Måsteläsning Pro #strategier #vinnare #framtidens detaljhandel 

Så ser detaljhandeln ut år 2030

Så ser detaljhandeln ut år 2030

Färre one-stop-shops, en ny form av självbetjäning, automatiska returer och robotbemannade drive throughs. Så här ser retail ut år 2030 enligt en färsk rapport.
Pro Trender Kundupplevelser #framtidens detaljhandel #2030 #framtidens retail 

Så ser detaljhandeln ut år 2026

Så ser detaljhandeln ut år 2026

Framtiden tillhör den hyperlokala kontexten, kundresan liknar allt mer en kringla och konsumenten får hjälp av digitala assistenter. En ny studie spår hur framtidens detaljhandel ser ut. Handelstrender har gjort en djupdykning i materialet och lyft fram det du behöver ha koll på.
Konsumentbeteende Pro Måsteläsning #framtidens detaljhandel 

Den nya detaljhandeln – så ser den ut

Den nya detaljhandeln – så ser den ut

Tjänster och produkter som värnar om konsumentens integritet, virtual reality och det genuina hantverkets återkomst. Här är elva trender som skapar den nya tidens detaljhandel.
Konsumentbeteende Produktutveckling Pro #virtual reality #VR #VR-retail 

Ny studie: ”Omnichannel rätt väg för retail”

Ny studie: ”Omnichannel rätt väg för retail”

"Butiker kommer att fungera som `walk-in-web-stores´, de kommer att presentera lösningar, service och engagemang. Inte sälja produkter."
Omnichannel Cityhandel Konsumentbeteende #omnikanal #framtidens retail #strategier 

Hackathon tar sig an framtidens retail

Hackathon tar sig an framtidens retail

Under Europas största hackathon, Ultra Hack, ges deltagarna en spännande uppgift – utveckla framtidens retail.
Pro Ny teknik Trender Telia #Framtidens butik #framtidens köpcentrum #framtidens e-handel 

Så förändrar Real Time Retail detaljhandeln

Så förändrar Real Time Retail detaljhandeln

Man kallar det Real Time Retail. Inom fem år kommer två av tre butiker automatiskt identifiera sina kunder i samma ögonblick som de stiger in i butiken. Detta öppnar möjligheter att göra kundupplevelsen mer relevant – i realtid.
Analys Måsteläsning Undersökningar #real time retail #multikanal #omnikanal 

Bespoke ger köpcentrumet en ny roll

Bespoke ger köpcentrumet en ny roll

Westfields köpcenter San Francisco Center moderniseras med nya funktioner på ytor som fått namnet Bespoke. Där har 3500 kvadratmeter reserverats för innovativa start-up företag inom IT och teknologi. I och med detta tar det annars relativt traditionella köpcentret ett steg in i framtiden.
Shoppingturism Internationellt Ny teknik Westfield #innovativ retail #IT #USA 

Den passiva butiken är död – länge leve den aktiva!

Den passiva butiken är död – länge leve den aktiva!

Analys Produktutveckling Konsumentbeteende #Framtidens butik #framtidens detaljhandel 

RoyalDesign.se satsar på multikanalbutik

RoyalDesign.se satsar på multikanalbutik

I höst öppnar RoyalDesign.se en multikanalbutik i Nacka Forum. Det blir kedjans tredje butik i Stockholm.
E-handel Köpcentrum Pro RoyalDesign #multichannel #framtidens retail #multichannel retail 

Detaljhandelns trender – här är årets mest lästa artiklar på Handelstrender

Läs om detaljhandelns trender! Omnichannel har lockat till sig flest läsare på Handelstrender under året.
Konsumentbeteende Trender Pro #cityhandel #m-handel #retailers biggest trends 

Detaljhandelns 10 största utmaningar

E-handeln ställer nya krav på den fysiska butiken. Här är detaljhandelns 10 största utmaningar.
Konsumentbeteende Måsteläsning Trender #m-handel #e-handel #multichannel 

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Här är de största last mile-utmaningarna
  • Ikea i samarbetar med Annie Leibovitz
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Kedjan bjuder nattarbetare på nyttig mat
  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Snabb omprofilering för Doz Apotek
  • H&M:s butik blir experimentell studio

Nytt om butik

  • H&M:s butik blir experimentell studio
  • Här öppnar City Gross ny butik
  • Rent the Runway i samarbete med Amazon
  • Kraftig säljökning i uppdaterade butiker
  • Whole Foods öppnade i finansdistriktet
  • Expansiv second hand öppnar i Brooklyn

Nytt om karriär

  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Stadsutveckling med innehåll i fokus
  • Tiger of Sweden utser ny kommersiell chef
  • Ny marknadsdirektör på City Gross
  • Hanna Graflund Sleyman ny VD på Kicks Group

Nytt om köpcentrum

  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Köpcentrum bjuder på filmvisningar
  • Stockmann testar nytt koncept i köpcentrum
  • Ny hyresgäst klar för Kronprinsen
  • H&M bygger ut och adderar koncept
  • Här växer Lagerhaus i köpcentrumet

Måsteläsning

  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • H&M tar steget in i metaversum
  • Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp
  • Detta är fördelarna med kassalös butik
  • Nike hyllar basketkulturen med nytt koncept

12 kundbehov att tillgodose 2023

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

Nio insikter om den nya digitala kunden

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Generation Z

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Här är de största last mile-utmaningarna
  • Ikea i samarbetar med Annie Leibovitz
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Kedjan bjuder nattarbetare på nyttig mat
  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Snabb omprofilering för Doz Apotek
  • H&M:s butik blir experimentell studio
  • Ikea fyller 80 år – tävlar ut designklassiker
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • Fortsatt nedgång för e-handeln
  • Stadsutveckling med innehåll i fokus
  • Här öppnar City Gross ny butik
  • Rent the Runway i samarbete med Amazon
  • Köpcentrum bjuder på filmvisningar
  • Kraftig säljökning i uppdaterade butiker
  • Tiger of Sweden utser ny kommersiell chef
  • Whole Foods öppnade i finansdistriktet
  • Stockmann testar nytt koncept i köpcentrum
  • Ny hyresgäst klar för Kronprinsen
  • Kortade ledtider med AI-assistenter
  • Ny marknadsdirektör på City Gross
  • Expansiv second hand öppnar i Brooklyn
  • Supersnabb laddning i Lidls nya stationer
  • H&M bygger ut och adderar koncept
  • Cirkulär pop up vid polcirkeln
  • Hanna Graflund Sleyman ny VD på Kicks Group
  • Familjen öppnar nytt second hand-koncept
  • Hon ska ansvara för stadsutveckling
  • Willys öppnar i stadsdelscentrum
  • Mercedes bygger nätverk av laddstationer

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2023 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v565