Digitala AI-medarbetare guidar kunden

Digitala AI-medarbetare guidar kunden

Kedjan vässar kundupplevelsen med dynamisk merchandising och digitala AI-medarbetare i butiken.

Uppdaterat friktionsfritt koncept

Uppdaterat friktionsfritt koncept

Det friktionsfria konceptet registrerar varorna med automatik – även lösvikt. Här är nyheterna i den senaste butiken.

Produktpass bäddar för hållbara val

Produktpass bäddar för hållbara val

Senast 2030 blir digitala produktpass obligatoriska inom EU. Så här fungerar det.

Därför väljer kunden självbetjäning

Därför väljer kunden självbetjäning

Självbetjäning har vunnit mark. Det finns främst fem anledningar till detta enligt en ny studie.

Real Time Retail – den nya kundupplevelsen

Real Time Retail – den nya kundupplevelsen

Morgondagens vinnare arbetar i realtid – med Real Time retail. Det framgår i en ny rapport som lyfter fram tre avgörande faktorer.

Kassalös upplevelse på sjukhuset

Kassalös upplevelse på sjukhuset

Sjukhuset erbjuder en kassalös upplevelse för anställda och besökare. Medarbetare kan för första gången välja att betala med sitt passerkort.

Kedjans minibutik ryms på 18 kvadrat

Kedjans minibutik ryms på 18 kvadrat

Det automatiserade butikskonceptet är kedjans minsta hittills. 

Juldrömmar och AI bakom kampanj

Juldrömmar och AI bakom kampanj

Köpcentrumet har i år lämnat över skapandet av julkampanjen till barns fantasi och AI-teknik. Här är resultatet.

Butikskoncept prisat för innovation

Butikskoncept prisat för innovation

Kedjan har tilldelats ett nyinstiftat pris för sitt innovativa butikskoncept. Fokus är satt på digitalisering, hållbarhet och framtid.

Ny teknik minskar svinn i självbetjäning

Ny teknik minskar svinn i självbetjäning

Stölder i självbetjäningen har blivit ett problem för många butiker. En lösning kan vara att helt eliminera kassan.