Det tar bara 15 minuter att köpa en bil via mobilen eller surfplattan. Leveransen sker via vad som borde vara världens största varuautomat. Allt som behövs är ett jättemynt. Frågor på det?
Kunderna har efterfrågat tjänsten i flera års tid. "Vi är glada att vi kan bidra till människors speciella händelser i livet", säger den ansvariga projektledaren.
Detaljhandeln utvecklas i en rasande fart. För att kundservicen ska hänga med krävs helt nya strategier, under 2017 kommer vi se en digitalisering även inom detta område.
Londonbaserade designbyrån Studio Swine har släppt en teaser på ett kommande samarbete med modekedjan Cos. I samband med Milan Design Week skapar varumärket en installation. Projektet ska inrymmas i en före detta biograf.
Retail handlar mer och mer om upplevelser. Något som det här varuhuset tagit fasta på. Besökarna kan färdas från översta våningen till bottenplan på några sekunder.
Retailtainment är hetare än någonsin. Nu satsar ett köpcentrum på en exklusiv VIP-upplevelse med gourmetmat och drinkar i en lyxig biosalong i loungestil.
I dag öppnar Nike en butik som erbjuder upplevelser och service utöver det vanliga. "Ännu en gång visar vi att vi leder utvecklingen inom sport-retail", säger Heidi O’Neill, Nikes globala chef, Direct to Consumer.
Det räcker inte att det är enkelt att gå med i en kundklubb, det måste finnas ett mervärde i att vara med i den också. Det visar en ny undersökning av svenska detaljhandelns kundklubbar.
Ögonkontakt och allt för ivrig service leder till minskad försäljning. Men kan du i stället ge kunden kontroll, då ökar den. Det visar flera studier.
Konsumenterna vill gärna se ny teknik i butikerna. En ny undersökning visar att de är väldigt positiva till bland annat digitala provrum, VR och pekskärmar.