Som första köpcentrum har SKHLM utrustats med ett helt unikt soundtrack. Urvalet baseras på den mest populära musiken i närområdet och utgör en sömlös ljudupplevelse i centrumet
Den nya handeln gör entré på bred front. Med hjälp av digital teknik ute i butiken gör kedjan nu ett djupare sortiment tillgängligt. Samtidigt pågår tester för att kunna skippa traditionella kassor helt.
Ett expertteam på 50 personer har rest land och rike runt för att kartlägga tillgängligheten. Resultatet är en detaljerad guide till kedjans samtliga butiker.
Den sista milen, det som händer efter köpet, är ämnet för en ny undersökning. Den visar att framtidens leveranser handlar mer om flexibel service och dialog med kunden, och mindre om drönare.
Kedjan har ökat sitt kundupplevelseindex markant. Framgångsreceptet bygger på ett gemensamt ansvar, och ambitionen att imponera på kunden i alla möten. Joy Törnqvist är en av företagets kundproffs.
Professorn har sin uppfattning klar: Butikerna borde inte oroa sig så mycket för minskad trafik. Se till att locka rätt kunder och skapa berikande upplevelser. Nyckeln ligger i personalens beteende, menar han.
Bilvarumärken blir en allt vanliga syn inom retail. Ford höjer innovationsnivån med en nyöppnad ickebutik i årets mest omtalade köpcentrum.
Med det nystartade systerbolaget Notifind tar Securitas ytterligare ett steg in i detaljhandeln, nu lanseras tjänsten mystery shopping.
Malmöbyrån Talkative har tillsammans med Skånemejerier tagit fram en VR-upplevelse. Tanken är att alla svenskar nu skall kunna besöka en mjölkgård för att se hur arbetet där går till.
Mobilen har gått från uppstickare till ett måste på bara några år. I ett utdrag från vår trendrapport Den mobila konsumenten ger vi dig här 25 konkreta tips för en bättre kundupplevelse i mobilen.