![Nya musikupplevelser i butik](https://www.handelstrender.se/app/uploads/2017/04/grandpa_goteborg.jpg)
#Musik i butik
![Nya musikupplevelser i butik](https://www.handelstrender.se/app/uploads/2017/04/grandpa_goteborg.jpg)
![Ögonkontakt får kunden att trivas](https://www.handelstrender.se/app/uploads/2016/12/service_butik_handeltrender.jpg)
Ögonkontakt får kunden att trivas
Musik och ögonkontakt får kunder att trivas och därmed handla mer. Men överdrivet personliga säljare har motsatt effekt. Det visar en ny avhandling.
![”Konsumenten är auditivt utmattade”](https://www.handelstrender.se/app/uploads/2016/09/musik_i_butik_avhandling.jpg)
”Konsumenten är auditivt utmattade”
Förespråkarna lyfter fram hur positivt butiksmusik fungerar och hur väl den tas emot bland potentiella kunder. Men musikens betydelse för upplevelsen är långt i från positiv för alla. Det visar avhandlingen "Den ofrivillige lyssnaren".
Starbucks och Spotify ekosystem
Nu inleds ett samarbete mellan Starbucks och Spotify. Det innebär att 7 000 Starbucks-caféer i USA och dess 10 miljoner kundmedlemmar i My Starbucks Rewards ansluter sig till Spotify
Varumärken Nyheter Sociala medier Spotify Starbucks #Spotify premium #My Starbucks Rewards #lojalitetsprogram