Fem säljande lärdomar från Warby Parker

Fem säljande lärdomar från Warby Parker

Från enbart e-handel till 30 fysiska butiker på sex år. New Yorkbaserade optik-kedjan Warby Parker har lyckats skapa ett butikskoncept som bevisligen fungerar mycket bra. Här är fem konkreta lärdomar som skapar en säljande kundupplevelse.

Millennials vill ha mer än bara produkter

Millennials vill ha mer än bara produkter

Millennials håller på att bli den största maktfaktorn inom detaljhandeln. En undersökning visar att de efterfrågar mycket mer än bara produkter i butiken. Upplevelser är en viktig faktor. Läs mer i detta utdrag från vår trendrapport om just millennials.

Personaliserad upplevelse hos The Denim Diva

Personaliserad upplevelse hos The Denim Diva

Kompetens är morgondagens hårdvaluta inom detaljhandeln. The Denim Diva är ett talande exempel på hur kompetent personal höjer nivån på butiksupplevelsen – och får kunderna att komma tillbaka. Hur många divor har ni i organisationen?

5 saker som skrämmer bort kunden

5 saker som skrämmer bort kunden

Det pratas mycket om den digitala handelns snabba utveckling – mer sällan om de dolda fördelarna med e-handeln. Som att kunderna slipper andas in motbjudande dofter. Här är fem saker som får kunden att lämna butiken.

Här utmanar Ikeas pop up konventionella regler

Här utmanar Ikeas pop up konventionella regler

Ikea vill via en ny typ av pop up-aktivitet i citykärnan uppmana konsumenten att ifrågasätta sättet man ser på mat. Aktiviteten är en del av ett globalt tema som bottnar såväl i Ikeas affärsidé som i insikten om att maten förenar oss.

Bidrar till mångfald genom matinspiration

Bidrar till mångfald genom matinspiration

Åhléns bjuder in sina kunder till kulinariska upplevelser och inspirerar till att öka mångfalden på sommarens festbord med kampanjen "Alla länders land".

Köpcentrum arrangerar skönhetsfestival

Köpcentrum arrangerar skönhetsfestival


Konsumenterna vill ha effektiv shopping

Konsumenterna vill ha effektiv shopping


Tyst timme i butiken för känsliga kunder

Tyst timme i butiken för känsliga kunder

Den moderna butiken är fylld av upplevelser och intryck som syftar till att inspirera kunderna till köp. Men samma intryck kan förvandla besöket till rena rama skräckupplevelsen för människor med autism eller psykiska hälsoproblem. Detta vill en livsmedelskedja nu ändra på och inför en lugn timme för att hjälpa dessa kunder.

KappAhl partner till Eurovision 2016

KappAhl partner till Eurovision 2016

"Vi ska göra vårt yttersta för att bidra till den folkfest som Eurovision är", säger KappAhls marknadsdirektör Joakim Holmstrand.