Media Markt har infört RUT-avdrag för service som utförs i kundens hem. Först ut blir tjänsten ”äkta bildkalibrering deluxe”.
Nu ska Kjell & Company lära kunderna att programmera och skapa egna innovationer. I samband med detta lanserar man boken "Hur funkar Ardino?".
"Med fler butiker i shoppingcenter, gallerior och citykärnor kommer vi närmare kunderna och kan öka servicegraden ytterligare", säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.
En ledande dagligvarukedja har nu köpt ett analysföretag för att ytterligare öka insikterna om kundernas beteende. I köpet ingår en helt ny portal där detaljisten och leverantören gemensamt optimerar verksamheten. Allt för att kunna ta hand om kunden på bästa sätt.
Det kan tyckas vara ett marginellt beslut. Men Starbucks nya klädkod kan komma att påverka hur både kaffet, kaféupplevelsen och varumärket upplevs.
Företaget Duni är en officiell sponsor under pågående Skistar Swedish Open i Båstad. Med hjälp av en food truck och en stjärnkock presenterar man ett hållbart produktkoncept.
Tallink lanserar nu självbetjäning i snabbköpsbutiken ombord på en av sina båtar i ett pilotprojekt. Ambitionen är att skapa en bättre shoppingupplevelse.
För den globala konsumenten är inte priset viktigast när man väljer butik. En ny undersökning visar att andra faktorer faktiskt är mer avgörande.
Easy listening och lounge har varit en tydlig trend i musiken de senaste åren, men hos den här butikskedjan gick inte musiken hem. Nu stängs den av helt i 300 butiker.