Indiska och Urb-it bjuder på julhappening

Indiska och Urb-it bjuder på julhappening


Online to offline – 7 tekniska måsten

Online to offline – 7 tekniska måsten

I den sömlösa detaljhandeln berikar onlinetekniken kundupplevelsen även i den fysiska butiken. Här är sju tekniska måsten som banar väg för den nya online to offline-upplevelsen.

Fyra konreta tips för högre konverering online

Fyra konreta tips för högre konverering online

Nästan sju av tio överger sina varukorgar online utan att köpa något. Det kan man se som en katastrofal siffra – eller en möjlighet. Sven Hammar, VD på Apica System, delar med sig av fyra goda råd för en bättre konvertering online.

Upplevelser och personalisering i flaggskepp

Upplevelser och personalisering i flaggskepp

Fokus i Nikes nya flaggskepp ligger på upplevelser och personalisering. På drygt 5 000 kvadrat erbjuder man en nivå på servicen värdig stjärnor som Serena Williams.

Lojalitetsprogram fick precis en ny innebörd

Lojalitetsprogram fick precis en ny innebörd

Lojalitetsprogrammet 3.0 är här. En avgörande faktor gör att fler än nio av tio fortsätter vara medlemmar år efter år. Den siffran lär stiga när städning av hemmet nu inkluderas.

Less is more i framtidens retail

Less is more i framtidens retail

Minimalismen växer sig starkare inom detaljhandeln. Inte bara sett till krympande butiksytor, även affärsmodeller och prisstrategier renodlas nu för att stå starka i en värld av retail där less is more.

Lärdomar från årets vinhandlare

Lärdomar från årets vinhandlare

Man knyter kunderna närmare sig med kunskap och engagemang. "Vi kuraterar en relation med kunderna genom vårt sortiment". Det finns lärdomar för alla hos Wine Retailer of the Year.

10 måsten i den digitaliserade detaljhandeln

10 måsten i den digitaliserade detaljhandeln

Identifiera och personalisera. Optimera ägandet. Lyft fram transparens. Här är tio förutsättningar för framgång i den digitaliserade detaljhandeln.

Klättring lyfte centrumet till nya höjder

Klättring lyfte centrumet till nya höjder

Butiker söker sin nya roll i det digitala samhället, så även köpcentrum. Underhållning och aktiviteter blir allt viktigare, och för det här centrumet har klättring blivit en succé som ökat antalet besökare.

Shopping på djupt vatten

Shopping på djupt vatten

Köpcentrumet tycks till synes ha sänkts ner i en färgsprakande undervattensvärld fylld av vackra fiskar och växter. Det tog två år att planera den visuella effekten, resultatet slår besökarna med häpnad.