Den historiska gatan är en av de sista att rustas upp i kvarteren kring Covent Garden. Här öppnar det klassiska skovarumärket en butik som på bara 50 kvadratmeter lyckas hylla hantverket, det egna varumärket och skohandeln i stort.
Tillsammans blir man starkare. Det största e-handelsföretaget har inlett ett samarbete med den största fysiska butikskedjan. Med gemensamma krafter skapar man nu "New retail".
Bilvarumärken blir en allt vanliga syn inom retail. Ford höjer innovationsnivån med en nyöppnad ickebutik i årets mest omtalade köpcentrum.
Marknadsplatsen Etsy är mitt uppe i en utveckling av sin verksamhet. Från att ha varit en relativt nischad sajt med hantverksprodukter breddar man sig nu. "Vi vill tillföra glädje och inspiration", säger VD Chad Dickerson.
Apple Store var när det lanserades en game changer. Men de första skisserna visar något helt annat – ett cybercafé i futuristisk stil. Grundtanken ligger dock nära den riktning varumärket nu går i.
Världens största detaljhandelskedja tar upp onlinejakten på Amazon och vässar sitt erbjudande. Nu står det klart att man köper upp ännu en e-aktör.
Det tar bara 15 minuter att köpa en bil via mobilen eller surfplattan. Leveransen sker via vad som borde vara världens största varuautomat. Allt som behövs är ett jättemynt. Frågor på det?
När Chobani öppnade i SoHo i New York blev det en omedelbar succé. Nu lämnar man för första gången Manhattan för nya samarbeten.
Varumärket har en anrik historia med rötterna i Ryssland. Nu har man – i ett mycket omtalat köpcentrum – öppnat ett nytt flaggskepp som för arvet in i en hypermodern retailmiljö.
Från exkluderande nattklubbsmiljö till öppen och välkomnande butik. Varumärket presenterar nu sitt nya sömlösa koncept, en av nyheterna är personaliserade provrum.