Alibaba lanserar Freshippo i Nordamerika

Alibaba lanserar Freshippo i Nordamerika

Den Alibaba-ägda kedjan Freshippo (Hema) tar steget in i USA med delar av sitt sortiment.

Färre returer med generativ AI

Färre returer med generativ AI

Med hjälp av AI-teknik ska antalet fel och problem som kan uppstå i leveranserna minskas.

Betala med glädje i poolens varuautomat

Betala med glädje i poolens varuautomat

Varumärket tagit sig an ett uppdrag; att få tillbaka glädjen till poolen. Man gör det med en undervattensautomat.

Retail som ett analogt äventyr

Retail som ett analogt äventyr

Skattjakt och äventyr laddar shoppingupplevelsen. Kedjan drar det till sin spets i sin nya satsning – och väljer bort e-handeln.

Synsam gör entré hos Stockmann

Synsam gör entré hos Stockmann

Under maj öppnar Synsam hos Stockmanns i Finland. Den första öppningen sker i ett av landets största försäljningsställen.

Hybridkoncept trend i airport retail

Hybridkoncept trend i airport retail

Hybridbutiker vinner mark på flygplatser över hela världen. En förbättrad kundupplevelse är största drivkraften.

Paris förebild i nytt butikskoncept

Paris förebild i nytt butikskoncept

Dagligvarukedjan har öppnat en ny butik där designen andas "Parisian chic". Se bilderna från det inspirerande konceptet.

E-dagligvaror väntas öka mest

E-dagligvaror väntas öka mest

Prognosen för dagligvaror tyder på en svacka de kommande fem åren. Onlineförsäljningen spås öka snabbare än försäljningen i butik.

Vässad Scan & Go med ny AI-teknik

Vässad Scan & Go med ny AI-teknik

Mindre friktion med AI. Nu lanserar kedjan en lösning för en säkrare (sett till svinn) och smidigare självutcheckning.

Mango expanderar med nya butiker

Mango expanderar med nya butiker

Modekedjan Mangos butiksöppningar är en del av en expansion som påbörjades 2022.