Sainsbury’s lanserar On The Go-koncept

Sainsbury’s lanserar On The Go-koncept

 
Sainsbury's har öppnat ett nytt snabbt koncept skapat för stadsmiljöer. Inriktningen är servicehandel, man vänder sig till de som bor och verkar i området.
Nya riktlinjer för veganska modeprodukter

Nya riktlinjer för veganska modeprodukter

 
Riktlinjerna är ett sätt att försäkra sig om att produkter som sägs vara 100 procent veganska verkligen saknar animaliska ingredienser.
Vans nya butik en hyllning till  communityn

Vans nya butik en hyllning till communityn

 
Vans öppnar en yta som ska fungera som butik – men även som community- och eventyta. Satsningen är en hyllning till den lokala konst- och skatekulturen.
Lindex belönades med globalt pris

Lindex belönades med globalt pris

 
Lindex har fått utmärkelsen ”Best Emerging Franchise 2020” på International Franchise Associations (IFA) årliga konferens.
7-Eleven testar koncept utan kassor

7-Eleven testar koncept utan kassor

 
Ambitionen är att överträffa kundernas förväntningar på en snabb och friktionsfri upplevelse.
Stilren självbetjäning hos posten

Stilren självbetjäning hos posten

 
Konceptet är beläget i ett centralt cityläge. Detta är ett stilrent försök att skapa den perfekta platsen för självbetjäning med fokus på e-handel och paket.
Amazon ökar antalet fysiska butiker

Amazon ökar antalet fysiska butiker

 
Amazon har gjort en nystart med sina pop up-butiker som nu ökar i antal igen. Dessutom skruvar man upp takten för ytterligare ett fysiskt butikskoncept.
Destination mixar konst, retail och events

Destination mixar konst, retail och events

 
Med konst, events, retail och nyskapande teknik formas nu den nya tidens destination. Här är det en helt ny form av ankare som agerar publikmagnet.
Ikea bryter grön mark med ny citybutik

Ikea bryter grön mark med ny citybutik

 
Ikea bygger en sju våningar hög butik som inte liknar något man gjort tidigare. Här bildar 160 träd på takterass och fasad en grön oas mitt i staden.
Här är butiken kundens vardagsrum

Här är butiken kundens vardagsrum

 
Ett nytt butikskoncept, som riktar sig till karriärister, siktar på att bli kundens tredje plats i tillvaron – efter hemmet och kontoret. Baren håller världsklass.