Kicks har öppnat sitt första flaggskepp i Norge

 

Kicks fortsätter sin satsning på flaggskeppsbutiker i Norden. Under våren 2017 öppnade man det första i Femman i Göteborg och nu har turen kommit till Norge.

Butiken är 550 kvadratmeter stor och ligger i GlasMagasinet i Oslo. Kicks ambition med satsningen på exklusiva flaggskepp är att ge kunderna en skönhetsupplevelse utöver det vanliga. Detta genom att erbjuda vägledning, praktiska tips och inspiration.

Erbjuder extra allt

– Våra flagship ger oss optimala förutsättningar att visa för våra kunder hur vi suddar ut gränserna mellan digital och fysisk butik, och att vi satsar mycket på upplevelse- och tjänstebaserad handel, säger Gina Azaric, marknadsdirektör på Kicks.

– I våra flagship kan vi visa vår samlade bredd, och erbjuda extra allt, både vad gäller produkter och tjänster. Det känns härligt att få introducera konceptet även i Norge.

Sedan starten 1991 har Kicks vuxit från tre till 250 butiker i Sverige, Norge och Finland.

Skaffa access till mer kunskap!

Bli medlem, logga in eller ange värdekod så kan du läsa denna artikel! Välkommen till Handelstrender!


Ny marknads- och e-handelschef på Indiska

Ny marknads- och e-handelschef på Indiska

  Karriär 346 Personer 363 Nyheter 3848
Indiska rekryterar till två nyckelpositioner. Maria Backlund tillträder som ny marknadschef och André Lago som ny e-handelschef.
Kedjan vill nå yngre med second hand

Kedjan vill nå yngre med second hand

  Nyheter 3848 Pro 4643 E-handel 977 Mode 408
Butikskedjan har köpt in sig i en ledande onlineaktör inom second hand. Ambitionen är att erbjuda en ny plattform – och skapa en väg till en yngre målgrupp.
Citycon rekryterar uthyrningsansvariga

Citycon rekryterar uthyrningsansvariga

  Personer 363 Nyheter 3848 Karriär 346 Köpcentrum 699
Jonatan Westerblom, Elias Söderström och Tobias Rönnberg har anställts som uthyrningsansvariga hos Citycon.
Svenska Blankdays öppnar butik i New York

Svenska Blankdays öppnar butik i New York

  Detaljhandel 192 Nyheter 3848 Nya butiker 1236 E-handel 977
Svenska klädmärket Blankdays öppnar pop up-butik i Soho, New York. Detta som en del i företagets strategi att etablera varumärket internationellt.
Coworking flyttar in i köpcentrumet

Coworking flyttar in i köpcentrumet

  Handelsplatser 157 Pro 4643 Köpcentrum 699 Internationellt 1366
En av den största aktörerna för coworking flyttar in i köpcentrumet. "Det är ett bevis på centrumets styrka, men ännu viktigare, det skapar ett unikt utbud".
Åhléns öppnar första Beauty Bargain

Åhléns öppnar första Beauty Bargain

  Butikskoncept 853 Pro 4643 Nyheter 3848 Nya butiker 1236
Inom kort öppnar Beauty Bargain som ska erbjuda skönhet och välbefinnande i en inspirerande butiksmiljö.
Hämta dina dagligvaror på flygplatsen

Hämta dina dagligvaror på flygplatsen

  Detaljhandel 192 Nyheter 3848 Pro 4643 E-handel 977
Coop har lanserat ett test för dagligvaror på nätet. Kunden kan välja att hämta ut matkassarna vid ankomsthallen på flygplatsen.
Generation Z vill e-handla hållbart 

Generation Z vill e-handla hållbart 

  Pro 4643 Detaljhandel 192 E-handel 977 Undersökningar 440
En ny undersökning visar att hållbara leveranser smäller högt bland unga millennials och generation Z. Men resultatet visar också att mycket ännu är ogjort.
McDonald’s ploggar Sverige runt

McDonald’s ploggar Sverige runt

  Hållbarhet 239 Nyheter 3848 Trender 460
Under våren kommer medarbetare från McDonald’s 200 restauranger över hela Sverige att ge sig ut i naturen och plogga.
Hon tar över Sollentuna Centrum

Hon tar över Sollentuna Centrum

  Köpcentrum 699 Nyheter 3848 Personer 363 Karriär 346
I början av augusti får Sollentuna Centrum ny centrumchef. Carl Isaksson kliver av tjänsten och lämnar över till Pia Meijer.
Primark har öppnat världens största modebutik

Primark har öppnat världens största modebutik

  Detaljhandel 192 Mode 408 Pro 4643 Nya butiker 1236
Inte nog med att det är varumärkets största, det är nu även officiellt fastställt att det är världens största modebutik. Här är tre nya upplevelser i konceptet.
Daniel Wellington och Klarna öppnar pop up

Daniel Wellington och Klarna öppnar pop up

  Pro 4643 Detaljhandel 192 Nyheter 3848 Pop up 159
Konceptet huserar en mix av varumärken i en miljö som speglar framtidens detaljhandel. Här har Klarna och Daniel Wellington öppnat en gemensam butik.
Ingka Centres tar strategiskt steg in i staden

Ingka Centres tar strategiskt steg in i staden

  Pro 4643 Köpcentrum 699 Detaljhandel 192 Nyheter 3848
Med en ny global försäljningschef siktar nu Ingka Centres på citylägen. Miljardbelopp investeras i centralt belägna och digitalt uppgraderade köpcentrum.
Här är årets bästa köpcentrum

Här är årets bästa köpcentrum

  Nyheter 3848 Internationellt 1366 Köpcentrum 699 Pro 4643
Årets bästa nya köpcentrum finns i Frankrike och Italien. Men ett nordiskt centrum fanns också bland vinnarna när de i veckan utsågs under en gala i Barcelona.
Fredrik Wirdenius slutar som VD på Vasakronan 

Fredrik Wirdenius slutar som VD på Vasakronan 

  Nyheter 3848 Personer 363 Karriär 346 Köpcentrum 699
Efter elva år som VD på Vasakronan har Fredrik Wirdenius informerat styrelsen om att han önskar lämna sitt uppdrag.
Sail Racing väljer London – och Nacka

Sail Racing väljer London – och Nacka

  Pro 4643 Nya butiker 1236 Nyheter 3848 Mode 408
Seglarmärket Sail Racing väljer Nacka för sin nya satsning i Stockholm. "Närheten till vattnet passar perfekt ". Dessutom storsatsar man på England.
Nelly rekryterar Chief Customer Office

Nelly rekryterar Chief Customer Office

  Karriär 346 Nyheter 3848 Mode 408 E-handel 977
Nelly förstärker sin ledningsgrupp med Carola Lundell som rekryterats som Chief Customer Officer med ansvar för försäljning och marknadsföring.
Henrik Fischer ny CEO på Twilfit

Henrik Fischer ny CEO på Twilfit

  Mode 408 Personer 363 Karriär 346 Nyheter 3848
Den 15 april tillträder Henrik Fischer som CEO på Twilfit. Henrik har tidigare varit bland annat CEO på Björn Borg och COO på Gant och Boomerang.
Snabb tillväxt för ekologisk matkedja

Snabb tillväxt för ekologisk matkedja

  Butikskoncept 853 Internationellt 1366 Detaljhandel 192 Pro 4643
Dagligvarukedjan med inriktning på ekologiska produkter växer snabbt med en rad nya etableringar. "Det får vara nog med listor av outtalbara kemikalier".
Detta vill kunden ha i framtidens butik

Detta vill kunden ha i framtidens butik

  Omnichannel 339 E-handel 977 Detaljhandel 192 Måsteläsning 309
Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.