Bygghandelns e-handelsförsäljning ökade med 20 procent under andra kvartalet, jämfört med samma period i fjol. Branschen fortsätter således att växa i högt tempo, trots starka jämförelsetal. Det visar PostNords kommande E-barometer.
Onlinebutiken Stayhard, som erbjuder mode för män, presenterar nu sitt första designsamarbeten. Det är Rasmus Wingårdh som har fått uppdraget att skapa kollektionen som går under namnet Lavage Foncé.
En undersökning har för tredje året i rad kartlagt konsumenters köpbeteende online. Den visar bland annat att svenska konsumenter har mobilen i högsta hugg inne i butiken.
Lindex släpper en ny mobilapp för att erbjuda sina kunder en smartare och sömlös shoppingupplevelse. Målet är att erbjuda en inspirerande och personlig tjänst.
Ellos Group har rekryterat Michael Jarestad som CTO. Under de senaste två åren har Michael varit partner och CTO på na-kd.com.
Niclas Heurlin är från den 22 augusti ny VD för Storm Commerce. Tidigare VD Stefan Sånnell fortsätter i bolaget som Chief Delivery Officer med ansvar för leveransorganisationen.
Sephora har lanserat en onlineplattform där kunderna hittar inspiration, kan ställa frågor och få rekommendationer. Det presenteras i en realtidsmiljö med många sociala inslag.
Under sommaren har de boende i kvarteren fått sin mat levererad med ett självkörande fordon. Landets första lösning för förarlös fulfillment minimerar utsläpp och buller i bostadsområdet.
Majoriteten av Asos trafik kommer från mobila enheter och det är också där man börjar son utveckling. Nu har man lanserat en visuell sökfunktion.