Provrum i posthörnan

 
Det började när en Ica-handlare i Norrtälje byggde ett provrum intill sitt postombud. Nu inviger Mall of Scandinavia en lyxversion av samma idé: en ”click & services”-hörna med postombud och provrum för folk som beställt kläder på nätet. Läs hela artikeln på di.se: E-handelns nya vinstlott: Provrum på posten
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
E-handel 655 Köpcentrum 417 Pro 3514 Nyheter 2704


KappAhl öppnar e-handel i Polen

 
I dag expanderar KappAhl sin e-handel till Polen. Nu blir modekedjan tillgänglig för sina kunder över hela Polen dygnet runt, alla dagar. – Det är kunden som väljer när och hur hon vill shoppa, säger KappAhls marknadsdirektör Joakim Holmstrand. Nu finns KappAhl dygnet runt, alla dagar, även i Polen och därmed på alla våra försäljningsmarknader. KappAhls … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Nyheter 2704 Internationellt 947 E-handel 655 Pro 3514


”Vi testar det bästa från två världar”

 
Kedjan Target genomför just nu tester i 25 av sina butiker för att hitta den perfekta mixen mellan fysiska butiker och e-handel. Bland annat inför man digitala serviceambassadörer i butikerna. Den amerikanska varuhuskedjan Target har utvecklat ett nytt koncept, anpassat för en mer digital livsstil. Anledningen är att man känt av ett behov från kunderna … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3514 Internationellt 947 Butikskoncept 508 Produktutveckling 231


Lanserar minibokhandel och e-handel

 
Nu finns Mariehamns bokhandel också utanför Mariehamn. Bokhandeln har öppnat en minibokhandel i Maxinge. Dessutom nischar man in sig på webben med tonvikt på åländska böcker. Vd Pernilla Söderlund är noga med att den mer än hundraåriga bokhandeln förblir Mariehamn trogen. Läs hela artikeln här: Lanserar minibokhandel och webbsida
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3514 E-handel 655 Internationellt 947 Nyheter 2704


Puma testar shoppingbara filmer

 
Puma lanserar ”shopable films”. Filmerna är ett sätt att underlätta för konsumenter att med färre klick hitta de produkter som visas. Filmerna är ett sätt att använda leverantörsvideor online samt underlätta för konsumenter att med färre klick hitta de produkter som visas. Pumas ”shop as you watch”-film lanserades på JD Sports webbsida där fotbollspelaren Adam Lallana … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
E-handel 655 Pro 3514 Sociala medier 80


Var sjätte e-konsument är missnöjd

 
Konsumentverket har i den årliga Konsumentrapporten granskat e-handeln som sträcker sig utanför landets gränser. Rapporten visar att var sjätte e-kund som köpt varor från en utländsk webbutik har blivit missnöjd med sitt köp.  Enligt Konsumentverkets undersökningar har 80 procent av alla konsumenter det senaste året genomfört köp online. 16 procent av de som handlar varor på nätet från … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
E-handel 655 Pro 3514 Undersökningar 260 Konsumentbeteende 212


Nu tar männen över e-shoppandet

 
Det har skett ett skifte inom e-handeln, för första gången shoppar män mer än vad kvinnor gör online. Det visar en färsk undersökning. Det är Bronto Software’s studie ”Consumers Tell All” som visar på detta. Förra året sa sig en fjärdedel av de 1 000 tillfrågade vara frekventa e-shoppare. Det gällde både män och kvinnor, det var … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Konsumentbeteende 212 Nyheter 2704 Pro 3514 Internationellt 947


Tiger lanserar internationell e-handel

 
Som ett led i Tiger of Swedens internationella expansion, lanserar det svenska modevarumärket nu en helt ny webbshop. Bland nyheterna finns en uppdaterad design, fler språk och exklusiva produkter för onlinehandeln. – Vi växer på alla fronter och vill ge våra kunder en genomgående Tiger-upplevelse i alla kanaler, såväl i våra butiker som online. Vi … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Varumärken 225 Mode 190 Nyheter 2704 E-handel 655


NilsonGroup satsar på e-handel i butik

 
Skokoncernen NilsonGroup expanderar och satsar på e-handel i fysiska butiker. Via smarta online-stationer som placeras i utvalda butiker kan kunden upptäcka e-handeln och shoppa online direkt i butik. Placerandet av online-stationerna ger kunden tillgång till ett fullständigt sortiment samt möjlighet att beställa varor på plats. Stationerna finner man på en vägg eller i stativ i butikerna, där varje station … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Pro 3514 Omnichannel 235 E-handel 655


Ny standard för Click & Collect

 
”Click & Collect är eftersatt i butik”. Nu satsar detaljhandeln på att hitta en gemensam standard för att tydliggöra butikernas utlämningsställen. Inför GlobalShop har nu den amerikanska detaljhandeln inlett arbetet med att skapa en gemensam standard för upphämtning i butik. Det är organisationen bakom GlobalShop som tagit initiativet och nu uppmanar man branschen att ansluta … (läs mer)
Bli medlem eller så kan du läsa även denna artikel!
Internationellt 947 Pro 3514 Nyheter 2704 Trender 344