Den extrema personaliseringen är här. Det japanska varumärket Zozo säljer kläder online med ambitionen att hitta den perfekta passformen. Man gör det med hjälp av en kroppsstrumpa och AI.
Vi är på väg in i värld av hyperpersonalisering och artificiell intelligens. Men redan nu finns konkreta åtgärder som kan göra den digitala kundupplevelsen bättre. Här är sju (begripliga) sådana.
De nya generationernas mindset skiljer agnarna från vetet, hållbarhet och transparens är ett måste. Och äntligen möter kassaköerna sitt oundvikliga öde. Här är fyra trender som formar morgondagens handel.
Fokus är satt på den lokala närmarknaden. Med hjälp av nya digitala tjänster och personalisering vill man underlätta för kunderna i ett helt nytt butikskoncept. Här integreras on- och offline.
Smarta speglar, RFID-teknik och rekommendationer för hela outfits. Den här modebutiken skapar bättre kundupplevelser med artificiell intelligens. Snart finns den även i en mobilversion.
Utvecklingen inom den moderna detaljhandeln går med en rasande fart. Även konsumenternas attityder förändras i mycket högt tempo. Här är fem avgörande faktorer för att locka den nya tidens konsument.
Detaljhandeln vaknar nu upp till en helt ny värld där förändring är det nya konstanta. Konsumentens förväntningar och den snabba teknikutvecklingen bidrar till att skapa den nya tidens retail. Här är sex tunga trender du behöver ha koll på.
Den differentierad kundupplevelsen står i fokus när detaljhandeln nu gör tunga investeringar i ny digital teknik. Här är fem IT-trender.
När Amazon ständigt höjer ribban och konsumenterna förväntar sig allt mer är det helt fel tid att vara medioker och tråkig. Här är sju punkter som hjälper dig att vara relevant för konsumenterna.
Kedjan testar nu digitala kiosker med facial recognition. Kunden identifieras automatiskt vilket leder till en friktionsfri upplevelse baserad på köphistorik och preferenser. Systemet sköter även betalningen.