This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Cirkulär ekonomi i fokus på The Lobby

Cirkulär ekonomi i fokus på The Lobby

Temat fokuserar på en av de största – enligt The Lobby – utmaningarna handeln står inför. Den är tätt kopplad tillhållbarhet, miljö och tillgång på råvaror.

Ny teknik ska optimera matdonationer

Ny teknik ska optimera matdonationer

Nu undersöks möjligheten att ta fram ett digitalt registreringssystem för att förbättra spårbarheten på donerade överskottsprodukter. 

Nytt handelsområde i Lindvallen

Nytt handelsområde i Lindvallen

Ambitionen är att skapa internationell fjällresort. Nu tar man nästa steg och skapar ett nytt handelsområde.

Den fysiska kassan på väg ut

Den fysiska kassan på väg ut

Den traditionella kassan är på väg att fasas ut. I stället tar nya lösningar, baserade på ny teknik, plats på scenen. Detta enligt en ny undersökning.

AI vinner mark inom detaljhandeln

AI vinner mark inom detaljhandeln

En ny undersökning visar på stora tillväxtmöjligheter och kundnytta med artificiell intelligens. Den visar också att förståelsen för AI har ökat, men att få är redo att använda tekniken i sin verksamhet.  

Nu blir hållbarhet viktigare än pris

Nu blir hållbarhet viktigare än pris

De kommande tio åren kommer hållbarhet väga tyngre än priset. Det visar en studie som kartlagt de viktigaste drivkrafterna bakom köpbesluten.

URW har invigt morgondagens food market

URW har invigt morgondagens food market

Unibail-Rodamco-Westfield har invigt ett nytt food market-koncept. Här satsar man på lokala producenter och aktörer samt upplevelser i form av event.

Kultur viktig del av framtidens köpcentrum

Kultur viktig del av framtidens köpcentrum

Upplevelser anses vara vägen framåt för den fysiska detaljhandeln. Kultur kommer sannolikt vara en viktig del, att det är bra för omsättningen är redan bevisat.

Se Starbucks flaggskepp i meatpacking district

Se Starbucks flaggskepp i meatpacking district

I dag, fredagen 14 december, öppnar Starbucks sitt nya upplevelsebaserade flaggskepp i meatpacking district i New York. Se bilderna här!

Framtidens retaildestination växer fram

Framtidens retaildestination växer fram

Framtidens destination rymmer en inkubator för startups och är väl integrerat i det lokala samhället. Här arbetar hyresgäster och fastighetsägare tillsammans.