Bli medlem

Handelstrender

Logga in som medlem




Bli medlem!  
Bli medlem
Handelstrender
  • Skaffa access!
  • Access för teams
  • Måsteläsning
  • Kategori
    • Butikskoncept
    • Cityhandel
    • Design
    • E-handel
    • Hållbarhet
    • Handelsplatser
    • Internationellt
    • Köpcentrum
    • Konsumentbeteende
    • Kundupplevelser
    • Logistik
    • M-handel
    • Måsteläsning
    • Omnichannel
    • Nya butiker
    • Ny teknik
    • Pop up
    • Retailtrender
    • Shoppingturism
    • Sociala medier
    • Trender
    • Undersökningar
    • Visual merchandising
  • Karriär
  • Trendrapporter
    • Våra rapporter – köp här!
    • Läs mer om rapporterna
      • Retail 2023
      • Retail 2022
      • Generation Z
      • Retail 2021
      • Post Corona Retail
      • Retail 2020
      • Den nya kundupplevelsen
      • Retail 2019
      • Dagligvaror på nätet
      • Röststyrning
      • New Retail
      • Internet of Retail
      • Detaljhandelns tyngsta trender
      • Omnichannel – Den nya tidens retail
      • Den mobila konsumenten
      • Trendrapport Millennials
    • Här finns rapporterna
      • #16 Retail 2023
      • #15 Retail 2022
      • #14 Generation Z
      • #13 Retail 2021
      • #12 Post Corona Retail
      • #11 Retail 2020
      • #10 Den nya kundupplevelsen
      • #9 Retail 2019
      • #8 Dagligvaror på nätet
      • #7 Röststyrning
      • #6 New Retail
      • #5 Internet of Retail
      • #4 Detaljhandelns tyngsta trender
      • #3 Omnichannel
      • #2 Den mobila konsumenten
      • #1 Millennials
  • Om oss
    • Om Handelstrender
    • Köpvillkor
    • Så hanterar vi personuppgifter
  • Logga in

#Paris

Didriksons öppnar butik i Paris

Didriksons öppnar butik i Paris

Det svenska jackvarumärket Didriksons stärker sin position ytterligare på den franska marknaden.
Pro Nya butiker Detaljhandel Didriksons #Marais #butiker #konfektion 

H&M Home vill överraska kunderna i Paris

H&M Home vill överraska kunderna i Paris

Nu har H&M Home öppnat en ny konceptbutik i Paris. Här vill man inspirera och överaska sina kunder.
Internationellt Pro Detaljhandel H&M Home #detaljhandel #retail #butiker 

Picadeli öppnar flaggskepp i Paris

Picadeli öppnar flaggskepp i Paris

Med flaggskeppet siktar Picadeli på att nå en ny målgrupp – samtidigt som man testar nya produkter.
Nya butiker Nyheter Butikskoncept Picadeli #Frankrike #salladsbarer #foodandbeverage 

Didriksons öppnar pop up i Paris

Didriksons öppnar pop up i Paris

Som ett första steg in på den franska retailmarknaden öppnar Didriksons ett showroom.
Pop up Detaljhandel Internationellt Didriksons #Paris #butiker #showroom 

Testar automat hos Galeries Lafayette

Testar automat hos Galeries Lafayette

Varumärket & Other stories, som ägs av H&M, har tagit fram en specialdesignad varuautomat.
Visual Merchandising Butikskoncept Detaljhandel & Other Stories #automation #Varuautomater #Paris 

Därför öppnar Skechers på Rue de Rivoli

Därför öppnar Skechers på Rue de Rivoli

Skechers har öppnat ett nytt flaggskepp på klassiska Rue de Rivoli i Paris. ”Förväntar oss att denna butik blir en viktig showpiece”.
Destinationer Nyheter Pro Skechers #Paris #skor #flaggskeppsbutiker 

Live Shopping hos Galeries Lafayette

Live Shopping hos Galeries Lafayette

Galeries Lafayette Haussmann, den franska varuhuskedjans flaggskepp i Paris, lanserar tjänsten ”Exclusive Live Shopping”.
Nyheter Pro Detaljhandel Galeries Lafayette #Paris #Frankrike #varuhus 

Ikea öppnar citykoncept i Moskva och Paris

Ikea öppnar citykoncept i Moskva och Paris

Ikea fortsätter etablera sig centralt i större städer. Varuhusen disponeras enligt ett nytt cityformat.
Butikskoncept Cityhandel Internationellt Ikea #moskva #detaljhandel #varuhus 

Apples flaggskepp liknar en paradvåning

Apples flaggskepp liknar en paradvåning

Apple är kända för sina spektakulära butiker i storslagna lokaler. Det senaste flaggskeppet påminner om en paradvåning från svunna tider. 
Visual Merchandising Pro Internationellt Apple #champs-elysées #Paris #flaggskepp 

Shopping med eget soundtrack

Shopping med eget soundtrack

Kedjan erbjöd en ljudsatt shoppingupplevelse i sitt flaggskepp. Efter att ha beskrivit sitt humör och vad man letade efter strömmade anpassade spellistor i kundernas lurar.
Ny teknik Internationellt Pro Galeries Lafayette #spellistor #retailtrender #handel 

Världens 10 hetaste retailstäder

Världens 10 hetaste retailstäder

Det är nya tider. Toppen är förändrad i listan över de allra hetaste retailstäderna i världen. Och Stockholm är långt ifrån händelsernas centrum visar denna färska kartläggning.
Måsteläsning Pro Nyheter #detaljhandel #london #singapore 

Aéryne växer med nya butiksavtal

Aéryne växer med nya butiksavtal

Svensk-franska modevarumärket Aéryne lanserades för två år sedan i grundarens lägenhet. Under 2018 förväntas omsättningen öka rekordsnabbt i samband med nya avtal med återförsäljare i USA.
Varumärken Mode Pro Aéryne #modevarumärken #Paris 

Två världar förenas i nytt flaggskepp

Två världar förenas i nytt flaggskepp

Det är två vitt skilda världar – men båda har en enastående förmåga att tilltala våra sinnen. Franska varumärket L'Occitane och Pierre Hermé öppnar flaggskepp tillsammans i miljöer som inte liknar någonting annat.
Internationellt Nya butiker Cityhandel Pierre Hermé L'Occitane #konditorier #nya butiker #regent street 

En epok är över – Colette stänger

En epok är över – Colette stänger

Efter 20 år står det nu klart att livsstilsbutiken Colette stänger sin butik i Paris. Den har med åren blivit något av en trendsättande institution för nutida design och mode. Men nu är epoken slut.
Nyheter Internationellt Pro Colette #Paris #livsstilsbutiker 

Costco ökar satsningen på Europa

Costco ökar satsningen på Europa

Det är långt ifrån den mest digitalt innovativa kedjan inom retail. Trots detta överträffar man förväntningarna både gällande försäljning och lönsamhet. Nu öppnar Costco på ännu en marknad i Europa.
Nya butiker Pro Butikskoncept Costco #Paris #wholesale #Frankrike 

Här är världens hetaste retailstäder

Här är världens hetaste retailstäder

Europa är förstahandsvalet för internationella kedjors globala expansion. Men världsmetropolen som toppar listan över de hetaste detaljhandelsstäderna hör hemma på en annan kontinent. Det visar en ny studie.
Internationellt Destinationer Pro #hong kong #dubai #moskva 

Kassorna skippas i kedjans nya pilot

Kassorna skippas i kedjans nya pilot

Det råder ingen tvekan om att Amazon Go har inspirerat branschen. Nu genomför en matkedja tester med ett liknande kassalöst system. Bredare lansering är planerad i september.
Butikskoncept Måsteläsning Pro Monoprix #les halles #clichy #Paris 

Kat Von D flyttar in hos Sephora

Kat Von D flyttar in hos Sephora

Kat Von D Beauty har flyttat in hos Sephora på Champs-Élysées i Paris. Detta som ett led i samarbetet mellan kosmetikföretaget och tatueraren, känd från LA Ink. Varumärkets visual merchandising är lika färgstark som Kat själv.
Nya butiker Visual Merchandising Pro Sephora #Paris #Kosmetik 

Sneakersnstuff till Paris

Paris nästa för butikskonceptet som sedan tidigare finns i Stockholm, Malmö, London och med webbutik.
Nyheter Pro Sneakersnstuff #etableringar #Paris #skor 

Matglädje i södra Pigalle

Butikskoncept Pro Internationellt #Retail in Paris #Paris #Pigalle 

Bilder: Så ser Cheap Mondays första butik i Paris ut

Nya butiker Butikskoncept Internationellt #Mona Lisa #Paris #Retail in Paris 

Acne drar minimalismen till sin spets

Acne drar minimalismen till sin spets

Acnes butiksdesigners har lyckats med något man trodde var smått omöjligt; gått ännu mer mot det minimalistiska.
Pro Design Butikskoncept Acne #london #Paris 

Paris: Surface To Air höjer temperaturen i sjunde

Nya butiker Pro Butikskoncept #Paris 

Läs vårt kostnadsfria nyhetsbrev!

Senaste artiklarna

  • Här är de största last mile-utmaningarna
  • Ikea i samarbetar med Annie Leibovitz
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Kedjan bjuder nattarbetare på nyttig mat
  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Snabb omprofilering för Doz Apotek
  • H&M:s butik blir experimentell studio

Nytt om butik

  • H&M:s butik blir experimentell studio
  • Här öppnar City Gross ny butik
  • Rent the Runway i samarbete med Amazon
  • Kraftig säljökning i uppdaterade butiker
  • Whole Foods öppnade i finansdistriktet
  • Expansiv second hand öppnar i Brooklyn

Nytt om karriär

  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Stadsutveckling med innehåll i fokus
  • Tiger of Sweden utser ny kommersiell chef
  • Ny marknadsdirektör på City Gross
  • Hanna Graflund Sleyman ny VD på Kicks Group

Nytt om köpcentrum

  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Köpcentrum bjuder på filmvisningar
  • Stockmann testar nytt koncept i köpcentrum
  • Ny hyresgäst klar för Kronprinsen
  • H&M bygger ut och adderar koncept
  • Här växer Lagerhaus i köpcentrumet

Måsteläsning

  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • H&M tar steget in i metaversum
  • Därför lämnar sex av tio e-butiken utan köp
  • Detta är fördelarna med kassalös butik
  • Nike hyllar basketkulturen med nytt koncept

12 kundbehov att tillgodose 2023

PROVLÄS: Sex krafter förändrar retail

Följ oss!

mail facebook-logo instagram_blue pinterest linkedin

Butikens värde – den nya matematiken

Nio insikter om den nya digitala kunden

ÖPPEN LÄSNING! ”50 heta buzzwords”

Fem kundtyper i post corona retail

Trendrapport: Retail 2021

Trendrapport: Generation Z

Trendrapport: Post Corona Retail

Trendrapport : Den nya kundupplevelsen

Senaste artiklarna

  • Här är de största last mile-utmaningarna
  • Ikea i samarbetar med Annie Leibovitz
  • Tio trender formar framtidens köpcentrum
  • Kedjan bjuder nattarbetare på nyttig mat
  • Kronans rekryterar till nyckelroller
  • Snabb omprofilering för Doz Apotek
  • H&M:s butik blir experimentell studio
  • Ikea fyller 80 år – tävlar ut designklassiker
  • ”Sluta bygga städer för bilar”
  • Fortsatt nedgång för e-handeln
  • Stadsutveckling med innehåll i fokus
  • Här öppnar City Gross ny butik
  • Rent the Runway i samarbete med Amazon
  • Köpcentrum bjuder på filmvisningar
  • Kraftig säljökning i uppdaterade butiker
  • Tiger of Sweden utser ny kommersiell chef
  • Whole Foods öppnade i finansdistriktet
  • Stockmann testar nytt koncept i köpcentrum
  • Ny hyresgäst klar för Kronprinsen
  • Kortade ledtider med AI-assistenter
  • Ny marknadsdirektör på City Gross
  • Expansiv second hand öppnar i Brooklyn
  • Supersnabb laddning i Lidls nya stationer
  • H&M bygger ut och adderar koncept
  • Cirkulär pop up vid polcirkeln
  • Hanna Graflund Sleyman ny VD på Kicks Group
  • Familjen öppnar nytt second hand-koncept
  • Hon ska ansvara för stadsutveckling
  • Willys öppnar i stadsdelscentrum
  • Mercedes bygger nätverk av laddstationer

MÅSTELÄSNING: Höstens tyngsta trender

 

Handelstrender är en fristående digital publikation för dig som är intresserad av framtidens detaljhandel.

Handelstrender drivs av Handelstrender Cmptnc, en del av Warma Group.

 

Copyright 2023 Handelstrender. Citera oss gärna! Men kom ihåg att ange källa.

Köpvillkor

Integritetspolicy


v565