Det svenska jackvarumärket Didriksons stärker sin position ytterligare på den franska marknaden.
Nu har H&M Home öppnat en ny konceptbutik i Paris. Här vill man inspirera och överaska sina kunder.
Med flaggskeppet siktar Picadeli på att nå en ny målgrupp – samtidigt som man testar nya produkter.
Som ett första steg in på den franska retailmarknaden öppnar Didriksons ett showroom.
Varumärket & Other stories, som ägs av H&M, har tagit fram en specialdesignad varuautomat.
Skechers har öppnat ett nytt flaggskepp på klassiska Rue de Rivoli i Paris. ”Förväntar oss att denna butik blir en viktig showpiece”.
Galeries Lafayette Haussmann, den franska varuhuskedjans flaggskepp i Paris, lanserar tjänsten ”Exclusive Live Shopping”.
Ikea fortsätter etablera sig centralt i större städer. Varuhusen disponeras enligt ett nytt cityformat.
Apple är kända för sina spektakulära butiker i storslagna lokaler. Det senaste flaggskeppet påminner om en paradvåning från svunna tider.
Kedjan erbjöd en ljudsatt shoppingupplevelse i sitt flaggskepp. Efter att ha beskrivit sitt humör och vad man letade efter strömmade anpassade spellistor i kundernas lurar.
Det är nya tider. Toppen är förändrad i listan över de allra hetaste retailstäderna i världen. Och Stockholm är långt ifrån händelsernas centrum visar denna färska kartläggning.
Svensk-franska modevarumärket Aéryne lanserades för två år sedan i grundarens lägenhet. Under 2018 förväntas omsättningen öka rekordsnabbt i samband med nya avtal med återförsäljare i USA.
Det är två vitt skilda världar – men båda har en enastående förmåga att tilltala våra sinnen. Franska varumärket L'Occitane och Pierre Hermé öppnar flaggskepp tillsammans i miljöer som inte liknar någonting annat.
Efter 20 år står det nu klart att livsstilsbutiken Colette stänger sin butik i Paris. Den har med åren blivit något av en trendsättande institution för nutida design och mode. Men nu är epoken slut.
Det är långt ifrån den mest digitalt innovativa kedjan inom retail. Trots detta överträffar man förväntningarna både gällande försäljning och lönsamhet. Nu öppnar Costco på ännu en marknad i Europa.
Europa är förstahandsvalet för internationella kedjors globala expansion. Men världsmetropolen som toppar listan över de hetaste detaljhandelsstäderna hör hemma på en annan kontinent. Det visar en ny studie.
Det råder ingen tvekan om att Amazon Go har inspirerat branschen. Nu genomför en matkedja tester med ett liknande kassalöst system. Bredare lansering är planerad i september.
Kat Von D Beauty har flyttat in hos Sephora på Champs-Élysées i Paris. Detta som ett led i samarbetet mellan kosmetikföretaget och tatueraren, känd från LA Ink. Varumärkets visual merchandising är lika färgstark som Kat själv.
Paris nästa för butikskonceptet som sedan tidigare finns i Stockholm, Malmö, London och med webbutik.
Acnes butiksdesigners har lyckats med något man trodde var smått omöjligt; gått ännu mer mot det minimalistiska.