This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Svenskarna vill handla lokalt och återvinna

Svenskarna vill handla lokalt och återvinna

Svenskarnas inställning till miljöåtaganden har kartlagts. Resultatet visar att man under 2019 tänker återvinna, handla lokalt och konsumera mindre.

Mr Cake öppnar i Göteborg

Mr Cake öppnar i Göteborg

Konceptet Mr Cake har fått ett varmt mottagande i Stockholm. Ambitionen är att konceptet ska växa ut i världen – nu tar man det första steget mot detta mål. 

Fem trender som förbättrar kundupplevelsen

Fem trender som förbättrar kundupplevelsen

Magiska kontaktytor, automatiserad kundresa och den sanna mångfalden. Här är fem trender som växer sig starkare – och förändrar kundupplevelsen.

Amazon öppnar fler Whole Foods

Amazon öppnar fler Whole Foods

Amazons köp av Whole Foods Market ökade digitaliseringstakten av dagligvaror. Nu utökar man satsningen med nya butiker med ultrasnabba leveranser.

Cirkulär ekonomi i fokus på The Lobby

Cirkulär ekonomi i fokus på The Lobby

Temat fokuserar på en av de största – enligt The Lobby – utmaningarna handeln står inför. Den är tätt kopplad tillhållbarhet, miljö och tillgång på råvaror.

Ny teknik ska optimera matdonationer

Ny teknik ska optimera matdonationer

Nu undersöks möjligheten att ta fram ett digitalt registreringssystem för att förbättra spårbarheten på donerade överskottsprodukter. 

Nytt handelsområde i Lindvallen

Nytt handelsområde i Lindvallen

Ambitionen är att skapa internationell fjällresort. Nu tar man nästa steg och skapar ett nytt handelsområde.

Den fysiska kassan på väg ut

Den fysiska kassan på väg ut

Den traditionella kassan är på väg att fasas ut. I stället tar nya lösningar, baserade på ny teknik, plats på scenen. Detta enligt en ny undersökning.

AI vinner mark inom detaljhandeln

AI vinner mark inom detaljhandeln

En ny undersökning visar på stora tillväxtmöjligheter och kundnytta med artificiell intelligens. Den visar också att förståelsen för AI har ökat, men att få är redo att använda tekniken i sin verksamhet.  

Nu blir hållbarhet viktigare än pris

Nu blir hållbarhet viktigare än pris

De kommande tio åren kommer hållbarhet väga tyngre än priset. Det visar en studie som kartlagt de viktigaste drivkrafterna bakom köpbesluten.