Från och med i dag kommer nattluckan på Circle K vara öppen även på dagtid.
Carrefour har öppnat sin digitala marknadsplats för små oberoende verksamheter inom retail.
Försäljningen via sociala medier ökar stadigt. Nu har den den pågående pandemin accelererat utvecklingen rejält.
Ett nytt initiativ ska utforska morgondagens shopping. I det första projektet riktar man fokus på framtidens brevlåda.
Kedjan sätter samman en Innovation Hub, ett nytt team av specialister.
Kedjan ska öppna en ny restaurang som är ”digital-only”. Här är det upphämtning och hemleveranser som gäller till hundra procent.
Coop Butiker & Stormarknader inleder nu ett pilotprojekt kring externa Hämtaskåp.
Landets två största köpcentrum erbjuder snabbtester av Covid-19. Svaren levereras redan efter tio minuter.
Cityhandelns framtid är till stora delar digital. Med ett sök- och köpbart utbud står man starkare i konsumentens uppkopplade vardag.
Kedjan har adderat mer än 31 000 ”lugna” och bokningsbara shoppingsessioner.