Snabbare kassalösa upplevelser inom food & beverage. Under sommaren har tech-bolaget öppnat ett kassalöst butikskoncept inne i en restaurang.
Kedjorna Dressmann och Dressmann XL ska tillsammans öppna ett flaggskepp. ”Vi attraherar nya besökare”, säger landschef Morgan Olsson.
Servicebutikskedjan 7-Eleven säljer merchandise, souvenirer och memorabilia kopplat till varumärket.
Shopping och upplevelser i Battersea Power Stations historiska miljöer. ”Byggnaden har förvandlats till Londons mest unika destination”.
Sabis gör en butikssatsning där man vill presentera färskvaror på ett nytt sätt. Bland nyheterna finns ett separat köttrum.
Butikens roll har förändrats. Mobilen är en avgörande faktor för framgång för den fysiska butiken, enligt en ny studie.
Nu öppnar handeln i en helt ny centrumkärna i Kiruna. Detta när dörrarna till galleriorna Sjuan, Åttan och Nian i dag slås upp.
Redan 2019 gick Ikea in på marknaden med sin e-handel och man öppnande även en fysisk ”Pick up and order point”. Nu har det första varuhuset öppnat.
Modeindustrin, som många andra, upplever utmaningar kopplade till inflation och ökade kostnader. De som erbjuder uthyrning av plagg har dock stått starka.
Inspirationen hämtades från Paris och Milano. Nu firar Nordstan i Göteborg 50 år och man gör det med ett tre dagar långt event.