Så ser detaljhandeln ut år 2030

Så ser detaljhandeln ut år 2030

Färre one-stop-shops, en ny form av självbetjäning, automatiska returer och robotbemannade drive throughs. Så här ser retail ut år 2030 enligt en färsk rapport.

Personalisering, pris och fulfillment avgör

Personalisering, pris och fulfillment avgör

Det är personalisering, pris och leveransalternativ som är de viktigaste påverkande faktorerna på vägen fram till ett köp. Det visar en årlig undersökning bland 3 000 konsumenter.

Posten först ut med RFID-spårning

Posten först ut med RFID-spårning

Som första aktör i världen lanserar man nu spårning av e-handelspaket med hjälp av RFID-teknik. Lösningen ska öka valfriheten, säkerställa kedjan och minska kostnaderna.

Här är tekniken konsumenten efterfrågar

Här är tekniken konsumenten efterfrågar

Konsumenterna älskar teknik i butik. Man vill använda den för att få mer information och erbjudanden – men också för att kunna klara sig på egen hand. En ny undersökning avslöjar vad man efterfrågar.

Digiltalt är det ny normala i handeln

Digiltalt är det ny normala i handeln

Den digitala handeln är det nya normala enligt en ny rapport. Men de stora kedjorna har inte skapats för den digitala tidsåldern, tre fjärdedelar av handlarna vill nu öka förändringstakten.

Så når du generation Z via nya kanaler

Så når du generation Z via nya kanaler

Generation Z spenderar mycket tid på sociala medier, och det är också där man vill shoppa. En ny undersökning kartlägger en ålderskategori som skiljer sig markant från övriga. Även från millennials.

Fyra grundstenar bäddar för Unified Commerce

Fyra grundstenar bäddar för Unified Commerce

Konsumenternas nya förväntningar på en sömlös och personaliserad upplevelse driver på utvecklingen mot en enad handel. En ny studie kartlägger hur kedjorna prioriterar de fyra grundstenarena i Unified Commerce.

Mindre som drönare, mer som en concierge

Mindre som drönare, mer som en concierge

Den sista milen, det som händer efter köpet, är ämnet för en ny undersökning. Den visar att framtidens leveranser handlar mer om flexibel service och dialog med kunden, och mindre om drönare.

Den nya detaljhandeln skapas i Kina

Den nya detaljhandeln skapas i Kina

Tillsammans blir man starkare. Det största e-handelsföretaget har inlett ett samarbete med den största fysiska butikskedjan. Med gemensamma krafter skapar man nu "New retail".

10 trender som ritar om retailkartan

10 trender som ritar om retailkartan

Nya drivkrafter i ekonomin och ett förändrat konsumentbeteende förvandlar detaljhandelns affärsmodeller till antikviteter. Och bakom hörnet väntar nya startups helt utan ryggsäckar. Här är tio trender som förändrar detaljhandeln just nu.