Nu kommer den muslimska modevågen

Nu kommer den muslimska modevågen

Troligen har vi bara sett början. Den muslimska modevågen innehåller stora affärsmässiga möjligheter för internationell detaljhandel.

EasyFoodStore utmanar med extremt lågpris

EasyFoodStore utmanar med extremt lågpris

Lågpriskedjor som Lidl och Aldi har pressat priserna hårt – men helt plötsligt framstår de som påkostade färskvaruspecialister. Grundaren bakom EasyJet lanserar nu EasyFoodStore, ett extremt lågpriskoncept skapat för arbetslösa och lågavlönade. Rösterna går i sär om huruvida detta är en gamechanger eller en satsning dömd att misslyckas.

Framtiden är här – åtta tekniktrender i detaljhandeln

Framtiden är här – åtta tekniktrender i detaljhandeln

Analyser i realtid i fysiska butiker, big data som gifter sig, nya världar med Virtual Reality och helt friktionsfria automatiska betalningar. Den tekniska utvecklingen inom detaljhandeln går fort nu, här är åtta tekniktrender du bör ha koll på.

Den nya detaljhandeln – så ser den ut

Den nya detaljhandeln – så ser den ut

Tjänster och produkter som värnar om konsumentens integritet, virtual reality och det genuina hantverkets återkomst. Här är elva trender som skapar den nya tidens detaljhandel.

6 tunga lärdomar från Retail’s Big Show

6 tunga lärdomar från Retail’s Big Show

Artificiell intelligens, kundförståelse och rekrytering av teknikexperter är heta ämnen just nu. Här är sex tunga lärdomar från årets upplaga av mässan.

Detaljhandelns tyngsta trender 2016

Detaljhandelns tyngsta trender 2016

Mobilen fortsätter att leda kunden fram till köp. Bekvämligheten börjar på allvar konkurrera med priset. Och jakten på djup kunskap om konsumenten ställer nya krav på morgondagens rekryteringar. Här är 10 heta trender som kommer sätta tonen i detaljhandeln under 2016.

Millennials: Underhåll oss!

Millennials: Underhåll oss!

Nu har en ny undersökning kring millennials släppts. Den här gången toppar Apple, Nike, Samsung, Sony och Microsoft listan över de 100 hetaste märkena. Och budskapet är tydligt från målgruppen: Underhåll oss!

15 tunga e-handelstrender 2016

15 tunga e-handelstrender 2016

E-handeln likriktas och sidornas design kommer börja likna varandra allt mer. Samtidigt sker en en utveckling mot mer personaliserade sortiment och erbjudanden, styrda av beteende och köphistorik. Här är 15 av de mest intressanta trenderna inom onlinehandeln.

Den mobila framtidsbutiken har öppnat

Den mobila framtidsbutiken har öppnat

Framtidens butik har nu öppnat – och den är mobil. Med den här lösningen kan varumärken öppna högteknologiska 50 butiker över en natt. Och kunden möts av en miljö som anpassar sig efter deras specifika beteenden och önskemål.

Emojis snabbt växande trend i detaljhandeln

Emojis snabbt växande trend i detaljhandeln

Det har kallats världens snabbast växande språk. Detaljhandeln har nu tagit till sig emojis på allvar, symbolerna som uttrycker känslor och företeelser har blivit ett populärt sätt att addera en dimension i kommunikationen.