Emojis snabbt växande trend i detaljhandeln

Emojis snabbt växande trend i detaljhandeln

Det har kallats världens snabbast växande språk. Detaljhandeln har nu tagit till sig emojis på allvar, symbolerna som uttrycker känslor och företeelser har blivit ett populärt sätt att addera en dimension i kommunikationen.

Konsumenterna vill ha personaliserade erbjudanden

Konsumenterna vill ha personaliserade erbjudanden

En ny undersökning visar att svenska konsumenter vill ha personaliserade erbjudanden, samtidigt som man är oroad över hur den personliga informationen hanteras. Teknik som identifierar beteenden i butik är man mycket negativ till.

10 modetrender att hålla koll på

10 modetrender att hålla koll på

Kuraterade butiker, modeshowens nya roll och couturens revival. Jobbar du med mode och retail? Här är 10 trender som du verkligen bör ha koll på.

Egna organisationen hinder för omnichannel

Egna organisationen hinder för omnichannel


Fem sätt att besegra jättarna online

Fem sätt att besegra jättarna online


Shoppingsafari – ny trend inom resor

Shoppingsafari – ny trend inom resor


Sju insikter – så tänker omnishopparen

Sju insikter – så tänker omnishopparen

Åtta av tio köpbeslut påverkas av digitala enheter av något slag. Det visar en undersökning som kartlagt hur omnishopparen tänker.

10 trender som formar framtidens retail

10 trender som formar framtidens retail


Så handlar millennials-mammor mat

Så handlar millennials-mammor mat

Millennials-mammor handlar och packar långt mycket nyttigare till sina barn än vad de egna mammorna gjorde. Åtminstone om man frågar dem själva. Det visar en undersökning.

”Apple Watch kommer förändra hur vi handlar”