E-handeln växte rejält under första kvartalet 2020. För första gången i E-barometerns historia är skönhet och hälsa störst.
Det är tunga tider att vara student med uteblivna fester och skolbal. Klädvarumärket arrangerar därför en virtuell bal via Zoom.
Ett nytt samarbete mellan Circle K och Kjell & Company har inletts. Det nya konceptet kommer till en början lanseras på 20 stationer.
Utbrottet av COVID-19 påverkar konsumenternas köpbeteenden. Varannan kommer på olika sätt göra förändringar i sina köp- och sparbeteenden.
Konsumenter som engagerar sig i varumärken vill handla från dem. Nio av tio köper varor eller tjänster från varumärken de följer i sociala kanaler.
Martin & Serveras VD Liv Forhaug, Ica-handlaren Magnus Wassén och Eric Lundberg, VD på Kjell & Co, har valts in i Svensk Handels styrelse.
I höst öppnar en ny svensk vägkrog som byggs upp av containrar. Belägen intill ett stort köpcentrum och Europavägen ska man erbjuda en nyttig meny.
En ny digital torghandel ska stötta lokala handlare under krisen. Med handplockade erbjudanden säljs kassar som levereras hem till dörren.
Modekedjan har vidtagit en rad åtgärder, bland annat inleder man nu tester av curbside pickup. Läs (och lär) mer om åtgärderna!
Nu lanseras tjänsten Kölapp, en digital köfunktion som baseras på QR-koder. Lösningen togs fram i samband med årets Hack the Crisis.