7-Eleven och Niklas Ekstedt inleder ett lokalt samarbete för att säkerställa att kvarterets kunder kan fortsätta äta god mat, trots coronavirusets påverkan.
För att möta den minskade försäljningen – orsakad av coronaviruset – väljer man att sälja utvalda varor via Instagram Stories. ”Ett spännande försök”.
Behovet av social distansering och eliminering av kontaktytor sätter sina spår i handeln. Walmart har vidtagit extra åtgärder för att göra inköpen kontaktfria.
Priserna delades ut av Svenska Franchiseföreningen som presenterade vinnarna via video den 27 mars.
I maj öppnar en ny livsmedelsbutik i stadskärnan. Franchisekonceptet bygger på obemannade livsmedelsbutiker och tar nu plats på mitt i city.
Utbrottet av coronaviruset har fått konsekvenser även inom de vardagliga rutinerna inom retail. Här är fem områden att ta upp med ditt team i butiken.
Ett nytt decennium har inletts. Här är de trender som redan börjat påverka detaljhandeln – och som kommer förändra retail de kommande åren.
Inköpslista, produktinformation, karta över butiken, personliga erbjudanden och självskanning. Kedjans nya app ska ge en mer friktionsfri upplevelse.
Centrumets team hjälper kommuninvånare i riskgrupper med handling och hemkörning. Det gäller samtliga av centrumets butiker och restauranger.
Göteborg & Co lanserar en kampanj för att stödja besöksnäringen i Göteborgsregionen. ”Brett och flexibelt, fylls med nya aktiviteter och idéer efter hand”.