”Vi ville skapa en digital kollega som förstår våra kunder och kan hjälpa dem på riktigt” säger Rasmus Andersson, Head of Technology på Cervera.
Ledande detaljhandelskedjor satsar på AI för att stärka butikspersonalen och förbättra kundservicen. Läs mer om hur tekniken tar steget in på butiksgolvet.
Framtidens kundmöte byggs med både intelligens och empati. Så här går det till enligt ny rapport.
En ny studie visar att konsumenter allt oftare använder AI för att fatta beslut inför ett köp. Detta ställer nya krav på varumärken och handlare.
Vissa faktorer är viktigare än andra. En ny studie visar vilka leveransmissar som får kunden att se rött.
Företag använder AI-teknik i allt högre grad inom kundservice. Norden hänger dock inte med i den den globala utvecklingstakten.
Konsumenter är tveksamma till inslag av AI i kundservicen. Man vill inte att tekniken ska ersätta människor i kundkontakten. Det visar en ny undersökning.
Med fyndjagande konsumenter och skenande kostnader för nyfärvärv är lönsam lojalitet hetare än någonsin. Här är tre vägar framåt för detaljhandeln.
En ny undersökning kartlägger vad konsumenten värderar högst i kontakten med företag. Retail hamnar i topp över branscher med bäst kundtjänst.
Ett flertal aktörer har börjat använda medarbetare i butik för digital kommunikation direkt med kunder online.