Konsumenter vill att varumärken kommunicerar – även om man verkar i en kategori som inte verkar så relevant i dessa coronatider. Så här vill man ha det.
Dagligvarukedjan har stängt en av sina butiker för allmänheten. I stället använder man den som ett fulfillment center där kunden kan hämta sina onlineordrar.
7-Eleven och Niklas Ekstedt inleder ett lokalt samarbete för att säkerställa att kvarterets kunder kan fortsätta äta god mat, trots coronavirusets påverkan.
Det blir en mix av park, butik och underhållning när japanska varumärket Uniqlo öppnar sin största butik hittills.
För att möta den minskade försäljningen – orsakad av coronaviruset – väljer man att sälja utvalda varor via Instagram Stories. ”Ett spännande försök”.
Området kring Bromma flygplats och Ulvsunda är ett av Stockholms största utvecklingsområden. Nu har man enats om en gemensam vision för området.
Mat.se öppnar en ny onlinebutik för mat, särskilt framtagen för människor som befinner sig i riskgrupper. ”Man kan se det som en digital jourbutik”.
Behovet av social distansering och eliminering av kontaktytor sätter sina spår i handeln. Walmart har vidtagit extra åtgärder för att göra inköpen kontaktfria.
Åhléns är först ut i Sverige med att erbjuda digitala kvitton i Kivra för sina medlemmar. Närmare 800 000 har redan aktiverat tjänsten.
I maj öppnar en ny livsmedelsbutik i stadskärnan. Franchisekonceptet bygger på obemannade livsmedelsbutiker och tar nu plats på mitt i city.