Shein har öppnat kontor och sin första distributionsanläggning i landet. Etableringen ger en bild av vad företaget prioriterar just nu.
Ingka Group, i praktiken den största Ikea-återförsäljaren, investerar mer än tre miljarder euro i nya och befintliga butiker.
Butiken är viktig för att möta kundens förväntningar på snabba leveranser – förutsatt att man löser dessa fem utmaningar.
Ska öka effektiviteten och komma närmare sina kunder med två typer av distributionscentraler.
Amazon fortsätter att förvandla ödelagda delar av köpcentrum till lokala fulfillment centers.
Näthandeln har ökat dramatiskt under pandemin, inför julen ska innovativa pup up-centraler öka kedjans leveranskapacitet.
Alibabas växlar upp sin satsning på global fulfillment. ”Logistik är i dag en game changer och avgörande faktor som skiljer företag åt.”
E-handelsföretaget Jollyroom berättar att man investerar 80 miljoner kronor i en helautomatisk logistiklösning. Man dubblar därmed sin kapacitet
Amazon planerar att rulla ut leveranser via varuskåp på bred front i Europa. Det är ett sätt för företaget att få bättre kontroll över den egna logistiken. Samtidigt sänker man kostnaden och ger kunden fler valmöjligheter.