Tyngre erbjudanden via samarbeten. Den nya tidens kundupplevelser testas nu i ett pilotprojekt.
Leksakskedjan Toys”R”Us har återuppstått med ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept. Det bygger på samarbeten med två andra kedjor.
En ny global studie har kartlagt attityder och drivkrafter hos generation Z.
Förtroende och transparens blir avgörande i detaljhandeln när techutvecklingen innebär både hot och möjligheter. Sju retailtrender formar 20-talet.
Emma Claesson tillträder i vår som ny HR-direktör på Axel Johnson. Hon kommer närmast från motsvarande roll hos teknikkonsulten AFRY (före detta ÅF Pöyry).
Butikskedjan inleder ett samarbete med Instagram. I en pop up-butik i kedjans flaggskepp ska man presentera ett kuraterat urval av varumärken.
Tiden det tar att beställa en säng i butik reduceras till endast två minuter. ”En otroligt viktig utveckling för kunder och personal” säger VD Jan Ryde.
Tror på att kunderna behöver inspiration och upplevelser när de shoppar. ”Man kan inte provkrama en nallebjörn hos en e-handlare”, säger Ylva Bengtsson.
En ny undersökning visar att leveranstiden inte är avgörande för onlinekunden. I stället är det en faktor som toppar inom e-handeln.
Det visar en ny studie som också pekar på att köpcentrumets roll har förändrats – inte minst inom kategorin mode.