Nya upplevelser i framtidens supermarket

Nya upplevelser i framtidens supermarket

Tyngre erbjudanden via samarbeten. Den nya tidens kundupplevelser testas nu i ett pilotprojekt.

Toys”R”Us tillbaka med nytt butikskoncept

Toys”R”Us tillbaka med nytt butikskoncept

Leksakskedjan Toys”R”Us har återuppstått med ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept. Det bygger på samarbeten med två andra kedjor.

Så rekryterar du generation Z

Så rekryterar du generation Z

En ny global studie har kartlagt attityder och drivkrafter hos generation Z.

Sju trender formar 20-talets retail

Sju trender formar 20-talets retail

Förtroende och transparens blir avgörande i detaljhandeln när techutvecklingen innebär både hot och möjligheter. Sju retailtrender formar 20-talet.

Ny HR-direktör på Axel Johnson

Ny HR-direktör på Axel Johnson

Emma Claesson tillträder i vår som ny HR-direktör på Axel Johnson. Hon kommer närmast från motsvarande roll hos teknikkonsulten AFRY (före detta ÅF Pöyry).

Instagram öppnar butik

Instagram öppnar butik

Butikskedjan inleder ett samarbete med Instagram. I en pop up-butik i kedjans flaggskepp ska man presentera ett kuraterat urval av varumärken.

Hästens förkortar köpprocessen

Hästens förkortar köpprocessen

Tiden det tar att beställa en säng i butik reduceras till endast två minuter. ”En otroligt viktig utveckling för kunder och personal” säger VD Jan Ryde.

World of Toys öppnar drömbutik

World of Toys öppnar drömbutik

Tror på att kunderna behöver inspiration och upplevelser när de shoppar. ”Man kan inte provkrama en nallebjörn hos en e-handlare”, säger Ylva Bengtsson.

Detta är viktigast för e-kunden

Detta är viktigast för e-kunden

En ny undersökning visar att leveranstiden inte är avgörande för onlinekunden. I stället är det en faktor som toppar inom e-handeln.

Mat lockar allt fler till köpcentrumet

Mat lockar allt fler till köpcentrumet

Det visar en ny studie som också pekar på att köpcentrumets roll har förändrats – inte minst inom kategorin mode.