H&M vill utforska möjligheterna inom hyrtjänster i en uppkopplad och digitaliserad modeindustri.
Brittiska dagligvarukedjan Tesco har nu öppnat sin första skarpa butik med kassalös teknik.
En av detaljhandelns tydligaste trender ligger därmed till grund för satsningen – viljan att komma närmare kunderna.
Med hjälp av smarta glasögon och AR kan arbetet effektiviseras.
Ikea rullar ut ett nytt sätta att registrera sina varor via kedjans mobilapp.
Conversational commerce är hett. En ny startup använder SMS som försäljningskanal, utan traditionell e-handel.
H&M testar Virtual Fitting. Tekniken kan i förlängningen påverka sortiment och produktion.
Det bubblar om akvaponi i dubbel bemärkelse. Den hittills största anläggningen ska nu byggas på Ica Maxis parkering.
Världens hittills snabbaste laddare har plats för fyra fordon och laddar 100 km räckvidd på tre minuter.
Aldi öppnar ytterligare en kassalös butik. ”Det stödjer vår kärnstrategi och gör inköpen ännu enklare för våra kunder”.