En framtidsbutik har öppnat i köpcentrumet. Här ska såväl teknik som innehåll uppdateras löpande för att skapa varierade kundupplevelser – och insikter.
Online-to-offline, ett utökat testande och en stadsbild i förändring. Rikard Lundberg, VD på Popup Agency, delar med sig av de tyngsta pop up-trenderna.
Starbucks har släppt en penna som ska underlätta betalning i butikerna. Den innehåller NFC-teknik vilket gör att kunden kan ”blippa” sin penna för att betala.
Detaljhandeln sätter allt mer fokus på fulfillment. Fri frakt ifrågasätts och miljöaspekterna väger allt tyngre. Men en av de hetaste trenderna just nu handlar om samarbeten mellan företag.
Åhléns fyller år och firar med medarbetare och kunder. Allt började med en tavla på kungafamiljen – 120 år senare är verksamheten fortfarande i förändring.
En ny rapport visar att friktion under köpupplevelsen fortsätter att skena. Totalt rör det sig om en möjlighet för detaljhandeln att hämta hem 221,1 miljarder kronor i Norden.
En omfattande studie krossar ”sanningar” om en tidspressad konsument, att millennials föredrar upplevelser framför produkter och att butiksbesöken minskar.
Apple har nyöppnat sitt flaggskepp på Femte avenyn i New York. Varumärkets glaskub välkomnar besökaren till en av stadens största turistattraktioner. Se bilderna här!
Kedjan testar en digitaliserad butik helt utan kassor. Tekniken och kundupplevelsen liknar den hos Amazon Go – men här finns en grundläggande skillnad.
Nu står det klart att 13 miljoner kronor går till forskning inom handeln. Det är resultatet när sju forskningsprojekt får forskningsanslag från Handelsrådet.