Amazon tar ett steg mot mer upplevelseinriktad shopping.
Klarna och Cosmopolitan Magazine lanserar ett virtuellt shoppingevent med inriktning på millennials och generation Z.
Det finns betydande skillnader i hur olika generationer e-handlar under pandemin. Det visar en ny studie.
Nike sätter den lokala communityn, dess idrottare och ny teknik i fokus i sitt senaste butikskoncept. Man vill förmedla stadens energi och aktiviteter.
En ny pop up ska ge konsumenterna en snabb och bekväm lösning för leveranser. DHL har öppnat en mobil ServicePoint.
Utbrottet av COVID-19 påverkar inte inköpen inför julhelgerna. Men det finns en stor skillnad: man tänker i högre grad göra sina inköp online.
Pandemin påverkar matvanor och inköp. Här är fem tydliga förändringar i svenskarnas matmönster under krisens första tre månader.
En ny obemannad rullande butik har lanserats. Tanken är att vagnen ska kunna placeras där det finns tillfälligt behov av en butik.
Besökarna erbjuds nu förutom en fräsch toalettupplevelse även innovativa tjänster inom hygien och hälsa.
Vi har sammanställt bilder och länkar till världens bästa butiksdesign just nu. Följ med på en inspirerande butiksresa!