Kedjans satsning på live video shopping är en del av ett övergripande arbete med att skapa en sömlös shoppingupplevelse.
Butikshandeln når högre nivåer än innan pandemin. Detta enligt en studie som också visar vilka som driver på utvecklingen inom DTC (direct-to-consumer).
Nu går padelaktörerna samman med en gemensam vision att skapa en länk mellan e-handel och de fysiska hallarna.
Platstjänster och ny teknik kan synka utlämningen av varor. Kedjan lanserar nu en lösning som ska förbättra kundupplevelsen.
Trenden med ultrasnabba leveranser av dagligvaror fortsätter. Nu introduceras Bolt Market i Sverige och man siktar på leverans inom 15 minuter.
Butiken kommer att byggas i en ny etapp på handelsplatsen och har planerad öppning under första halvåret 2023.
”Att etablera e-handel på den europeiska marknaden ligger helt i linje med viljan att alltid sikta högre. Vi ser en stor kommersiell potential”.
De preliminära siffrorna för helåret 2021 indikerar en e-handelstillväxt i storleksordningen fem procent i Sverige. E-handeln från utlandet fortsätter att öka.
Coop Sverige tar nu nästa steg i sin digitala resa och samlar skapar en gemensam organisation. På så sätt hoppas man bli mer digitalt snabbfotade.
”Det är ett för oss naturligt steg mot fler cirkulära affärsmodeller”, säger Margareta Törnblad, chef Strategisk tjänsteutveckling på NetOnNet.