En färgsprakande dröm om ett koncept fyllt av marshmallows och glädje ska precis bli verklighet. Verksamheten startade online och en lyckad Kickstarterfinansiering har gjort att den första fysiska butiken nu har öppnat under helgen.
Lidl har öppnat en ny butik i Södertälje. Den följer kedjans senaste butikskoncept som blivit belönat för sin miljövänlighet. Man arbetar dessutom för att hållbarhetsanpassa såväl logistik som sortiment.
Våren 2018 öppnar H&M-gruppens nya varumärke Arket sin första butik i Sverige. Butiken blir cirka 1 000 kvadratmeter stor.
De var medgrundare till Cheap Monday, Monki och Weekday. Nu lanserar Adam och Linda Friberg nya varumärket AVAVAV. Exklusivt för Handelstrender berättar Adam om ett nyskapande och hållbart onlinekoncept. På skissbordet finns även ett fysiskt koncept.
Jungle Juice Bar tar nu steget in i Sverige, man räknar med att öppna de första butikerna under året. Såväl kedjan som VD har belönats för sina framgångar.
Designtorgets butik på Vallgatan i Göteborg har gjorts om. I samband med nyöppningen har butiken fått ett nytt koncept med flera nya varumärken. Formgivarna har också fått en mer framträdande plats.
Det är långt ifrån den mest digitalt innovativa kedjan inom retail. Trots detta överträffar man förväntningarna både gällande försäljning och lönsamhet. Nu öppnar Costco på ännu en marknad i Europa.
I oktober öppnar MyDentist en tandklinik med butik på Södra Förstadsgatan i centrala Malmö. Siktet är inställt på att bli störst i Norden.
Det är en butik som innehåller två sorters delikatesser. Dels maten från Italien som exponeras i diskarna. Dels en smakfull design som lyfter den lilla butiken till något utöver det vanliga.
Det handlar om naglar och ögonfransar. Men också om konsten att bygga ett flaggskepp som på bara 60 kvadrat bidrar med en upplevelse att befinna sig i en trädgård.